Author:
Evaluation:
Published: 23.12.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
  • Summaries, Notes 'Vadīšanas funkcijas. Organizēšanas būtība. Organizācijas struktūras veidošana', 1.
  • Summaries, Notes 'Vadīšanas funkcijas. Organizēšanas būtība. Organizācijas struktūras veidošana', 2.
  • Summaries, Notes 'Vadīšanas funkcijas. Organizēšanas būtība. Organizācijas struktūras veidošana', 3.
  • Summaries, Notes 'Vadīšanas funkcijas. Organizēšanas būtība. Organizācijas struktūras veidošana', 4.
  • Summaries, Notes 'Vadīšanas funkcijas. Organizēšanas būtība. Organizācijas struktūras veidošana', 5.
  • Summaries, Notes 'Vadīšanas funkcijas. Organizēšanas būtība. Organizācijas struktūras veidošana', 6.
  • Summaries, Notes 'Vadīšanas funkcijas. Organizēšanas būtība. Organizācijas struktūras veidošana', 7.
  • Summaries, Notes 'Vadīšanas funkcijas. Organizēšanas būtība. Organizācijas struktūras veidošana', 8.
Extract

Kad runa iet par organizācijas struktūras izveidi, jārunā arī par vadības apjoma noteikšanu. Vadības apjoms ir menedžeriem padoto cilvēku skaits, un no tā ir atkarīga arī vertikālā organizācijas struktūra, organizatorisko līmeņu hierarhija, kā arī tas ietekmē katra vadītāja darba sarežģītību un nosaka organizācijas konfigurāciju. Ja viena menedžera vadībā ir samērā daudz cilvēku, tad ir plašs vadības apjoms, kas izraisa organizācijas struktūras sašaurināšanos. Savukārt, ja viena vadītāja pakļautībā ir samērā maz cilvēku, tad var runāt par šauru vadības apjomu, kas nodrošina augstu organizācijas struktūru. Tātad padoto skaits, ko menedžeris var pārraudzīt, ir ierobežots, un precīzi šo skaitu nosaka dažādi faktori. Faktori, kas ietekmē vadības apjomu efektivitāti ir:
• Menedžeru un padoto kompetence
• Menedžera un padoto dekoncentrācija
• Netipiska darba īpatsvars menedžera kopējā darbā
• Menedžera un padoto mijiedarbības līmenis
• Komunikācijas attīstības līmenis
• Standartprocedūru uzdevumu vienveidība
• Organizācijas iekšējās vides izmaiņu ātrums.
Darba dalīšana un vadīšanas apjoma noteikšana ir organizēšanas procesa svarīgākie posmi.
Uzņēmuma vadīšanas sastāvdaļa, kuras gaitā tiek izveidota uzņēmuma, ka vienotas sistēmas struktūra, kuras ietvaros uzņēmums realizē savus mērķus ir organizācijas struktūras izveides process. Organizatoriskās struktūras izveide ir nākamais solis pēc uzņēmuma stratēģijas novērtēšanas. Tas nozīmē, ka stratēģija tiek ieviesta, izmantojot organizatorisko struktūru. Vadības pienākums ir veidot savu organizācijas struktūru tā, lai visas organizācijas darbības atbilstu kopējai stratēģijai. Sākotnēji ir jāsaprot, ar kādu mērķi tā tiek veidota, jo struktūras ietvaros tiek realizēti uzņēmuma mērķi. Organizatoriskās struktūras izveides stūrakmens ir diferencēšana (darba dalīšana) un integrācija (kā koordinē cilvēkus un funkcijas), taču ne mazāk svarīgi elementi ir specializācija (uzdevumu deleģēšana tiem, kas specializējas to izpildē) un standartizācija (process ar mērķi saskaņot darbu).

Author's comment
Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Vadīšanas funkcijas. Organizēšanas būtība. Organizācijas struktūras veidošana”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/335005

Send

Email has been sent