Author:
Evaluation:
Published: 20.04.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
  • Research Papers 'Autortiesību subjekta jēdziens', 1.
  • Research Papers 'Autortiesību subjekta jēdziens', 2.
  • Research Papers 'Autortiesību subjekta jēdziens', 3.
  • Research Papers 'Autortiesību subjekta jēdziens', 4.
  • Research Papers 'Autortiesību subjekta jēdziens', 5.
  • Research Papers 'Autortiesību subjekta jēdziens', 6.
  • Research Papers 'Autortiesību subjekta jēdziens', 7.
  • Research Papers 'Autortiesību subjekta jēdziens', 8.
  • Research Papers 'Autortiesību subjekta jēdziens', 9.
  • Research Papers 'Autortiesību subjekta jēdziens', 10.
  • Research Papers 'Autortiesību subjekta jēdziens', 11.
  • Research Papers 'Autortiesību subjekta jēdziens', 12.
  • Research Papers 'Autortiesību subjekta jēdziens', 13.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Autortiesību jēdziens    4
2.  Autortiesību subjekti un to tiesiskais stāvoklis    6
2.1.  Autori kā autortiesību subjekti    6
2.2.  Autoru mantinieki, kā autortiesību subjekti    7
2.3.  Citi autortiesību subjekti    9
3.  Sevišķie autortiesību subjekti    10
  Nobeigums    12
  Izmantotā literatūra    13
Extract

Vēl pavisam nesen jēdziens ,,autora tiesības’’ skāra tikai nelielu sabiedrības locekļu daļu visā pasaulē, lielākoties tie bija literāro darbu autori, mūziķi, mākslinieki, kā arī citi intelektuālo vērtību radītāji. Taču laika gaitā ar vien straujāk sāka mainīties sabiedrības garīgās vērtības un līdz ar ko arvien straujāk sāka attīstīties garīgā pasaule, kas sekmēja jaunu intelektuālā darba veicēju rašanos, kā arī to jaunradīto mākslas darbu izmantošanas virzienus.
Strauji un progresīvi attīstoties tehnikas līdzekļiem, arvien aktīvāk raidorganizācijas, teātru darbinieki un koncertu rīkotāji sāka izmantot autoru intelektuālā darba rezultātus – dažādus mākslas darbus. Uz šodienu var droši apgalvot, ka lielākā sabiedrības daļa vairāk nevar iedomāties savu dzīvi bez autoru radītajiem darbiem. Mēs sastopamies ar intelektuāla darba rezultātiem un to izmantošanas noteikumiem un prasībām katru dienu, vienalga kurp mēs dodamies un ko darām. Gan skolās, gan universitātēs tiek iegūtas zināšanas no dažāda veida mācību līdzekļiem – noteiktu personu vai arī personu grupu intelektuālā darba rezultātā radītie darbi. Dzīve nav iedomājama bez autoriem un viņu darbiem. Pašlaik gandrīz visās pasaules valstīs, tai skaitā arī Latvijā, ir izveidotas organizācijas, kuru uzdevums ir aizsargāt autoru tiesības un to radītos darbus.…

Author's comment
Atlants