-
Bērnu un pusaudžu nodarbināšana, aizliegumi un ierobežojumi
| Nr. | Chapter | Page. |
| Ievads | 3 | |
| 1. | Bērns vai pusaudzis? | 4 |
| 2. | Nodarbinātības Valsts Aģentūras iesaiste jauniešu nodarbināšanā | 5 |
| 3. | Darba devēja ieguvums iesaisto darbā bērnus un pusaudžus vasaras periodā | 7 |
| 4. | Nodarbināšanas aizliegumi un ierobežojumi (toreiz un tagad) | 8 |
| 5. | Bērnu/ pusaudžu nodarbināšana | 14 |
| 6. | Darba laiks | 16 |
| 7. | Darba samaksa | 17 |
| 8. | Statistika | 18 |
| 8.1. | Nodarbinātības līmenis pa ceturkšņiem (procentos) | 18 |
| 8.2. | Nodarbinātie iedzīvotāji. (tūkstošos) | 19 |
| Secinājumi | 21 | |
| Izmantoto avotu un literatūru saraksts | 22 |
SECINĀJUMI
Bērniem/ pusaudžiem katru gadu ir iespēja iegūt jaunas prasmes, iemaņas un zināšanas iesaistoties darba tirgū un saprast, ko nozīmē konkurence.
Latvijā dzimstība ar katru gadu samazinās un ne visi jaunieši rod iespēju un vēlmi iesaistīties darba procesā, dažādu iemeslu un pusaudžu problēmu dēļ.
Jauniešiem ir iespēja uzsākt darba gaitas no 13.g.v., ja vien psiholoģiski, emocionāli un fiziski ir tam gatavs, ir vēlme uz pašizglītošanos un iemaņu ieguvi darba procesā un darba tirgū.
Darba devējiem ir stingras regulas un instances, kas kontrolē visus darba procesus, tamdēļ vecākiem, ja ir nemierīgs prāts, tad ir iespēja interesēties par neskaidriem jautājumiem attiecīgajās instancēs, var veikt pārrunas ar darba devēju vai meklēt patstāvīgi atbildes uz neskaidriem jautājumiem interneta resursos
…
Mūsdienās aktuāla problēma ir bērnu un pusaudžu nodarbināšana vasaras periodā, kad mācību gads ir noslēdzies un vecāki ir ieinteresēti, lai pusaudzis brīvo laiku pavadītu lietderīgi. Šādu tēmu autore izvēlējās, jo tā cieši sasaucas ar personīgo ģimenes modeli, kad ģimenē ir pusaudzis un vasaras brīvlaiks ir sācies. Bērni un pusaudži ir mainīgi un nestabili savās izjūtās un pastāvīgi svārstās savās domās, meklējot sev piemērotāko un interesantāko dzīves modeli. Pusaudžu atšķirīgo izpratni, pēc autores domām, nosaka vairāki faktori- sociālais stāvoklis, vecums, konkrētā brīža intereses, vajadzības, pieredze un nākotnes mērķi.
























