-
M.Portera piecu spēku modelis
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 4 | |
M.Portera piecu spēku modelis | 5 | |
Konkurences intensitāte nozares ietvaros | 7 | |
Nozares līderis | 7 | |
Konkurentu skaits | 7 | |
Fiksētās izmaksas | 7 | |
Iziešanas barjeras | 7 | |
Produkcijas diferencēšana | 8 | |
Lēna attīstība | 8 | |
Patērētāju spēks | 9 | |
Pircēju zināšanas | 9 | |
Pirkuma lielums | 9 | |
Preces funkcijas | 9 | |
Pircēju koncentrēšanās | 9 | |
Nediferencētā produkcija | 10 | |
Pircēja ieiešana nozarē | 10 | |
Piegādātāju spēks | 11 | |
Produkcija, kas ir svarīga pircējam | 11 | |
Produkcija ar augstām nomaiņas izmaksām | 11 | |
Augsta piegādātāju koncentrēšanās | 11 | |
Piegādātāja spēja ieiet nozarē, kuru tas apgādā | 11 | |
Jaunienācēju radītie draudi | 13 | |
Kapitāla nepieciešamība | 13 | |
Ekonomija uz apjoma rēķina | 13 | |
Produkcijas diferencēšana | 13 | |
Klientu piesaistīšanas izmaksas | 14 | |
Preču zīmes identitāte | 14 | |
Pieeja izplatīšanas kanāliem | 14 | |
Likumdošana un valdības darbība | 15 | |
Represijas | 15 | |
Aizstājējpreču rašanās draudi | 16 | |
Nobeigums | 17 | |
Izmantotā literatūra | 19 |
Tirgus eksistē visur, kur ļaudis sanāk kopā, lai pirktu un pārdotu savas preces un pakalpojumus. Tomēr katrs uzņēmums, kas piedalās tirgus darbībā, saskaras ar ārējo faktoru ietekmi uz uzņēmuma rentabilitāti. Ir svarīgi izanalizēt ārējo vidi, lai noteiktu uzņēmuma saimnieciskās darbības stratēģiju, mērķa tirgu, mārketinga sistēmu, cenu politiku, kā arī iegūt šīs vides stāvokļa nākotnes prognozi. Šīs prognozes mērķis ir izstrādāt pēc iespējas drošāku pamatu, lai plānotu uzņēmuma nākotnes situāciju.
Bez ekonomiskajiem, politiskajiem, tirgus ārējiem faktoriem būtiska nozīme ir konkurentiem. Neviens uzņēmums nevar ignorēt savu konkurentu faktisko un iespējamo reakciju. Tādēļ ārējās vides situācijās analīzē uzņēmēji kā svarīgāko uzskata tieši konkurentu novērtēšanu.…
Šajā darbā tika apskatīts M.Portera piecu spēku modelis, kā arī tika veikta uzņēmuma SIA “Auto” analīze, balstoties uz šo modeli. Nobeigumā izdarīti secinājumi. Darbā apskatīta gan teorija, gan pasaules uzņēmumu prakse, kā arī analizēts vietējais autoserviss Auto SIA pēc visiem 5 konkurences virzošiem spēkiem. Darbs novērtēts ar augstāko vērtējumu.
