-
SIA "Sportland" uzņēmuma analīze
Practice Reports21 Accounting, Marketing, Advertising, Management
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Nozares izpēte | 5 |
2. | SIA “SPORTLAND” bilances horizontāla un vertikāla analīze | 8 |
2.1. | Bilances horizontālā analīze | 9 |
2.2. | Bilances vertikālā analīze | 10 |
3. | Uzņēmuma finanšu koeficientu analīze | 12 |
4. | SIA “SPORTLAND” cenu politikas veidošana | 18 |
Secinājumi un priekšlikumi | 19 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 20 | |
Pielikums | 21 |
Secinājumi un priekšlikumi
Prakses uzdevumi izpildīti. SIA “SPORTLAND” ir tirgus līderis, uzņēmuma neto apgrozījums par 2018. gadu ir 42 516 tūkst. EUR., tās 5 reizes vairāk nekā tuvākajam konkurentam – SIA “VIVA SPORT”, kura neto apgrozījums par 2018. gadu ir 7 373 tūkst. EUR. Herfindahl – Hirschman indeks parāda, ka tūrisma un sporta preču tirdzniecības nozare ir koncentrēta, jo ir tikai četri lielie uzņēmumi un ir izteikts nozares līderis, kura tirgus daļa ir 5 reizes lielāka par tuvāku konkurentu.
Bilances horizontāla un vertikāla analīze parādīja, ka kreditoru parādi samazinās, kopumā ir redzama pozitīva tendence. Pašu kapitāla koeficients norāda uz to, ka uzņēmuma maksātspēja ir neapšaubāma. Uzņēmuma likviditātes varbūtība katru gadu samazinās, uzņēmums spēj nomaksāt nepieciešamos rēķinus, atmaksāt savus pašreizējos parādus. Bruto peļņas rentabilitātes koeficients parādīja, ka uzņēmums darbojas efektīvi un izvēlējas veiksmīgu cenu politiku. Aktīvu rentabilitātes rādītāji katru gadu pieaug un norāda uz uzņēmuma konkurentspēju. Krājumu aprites koeficients mainās katru gadu, pēdējā gadā koeficients samazinājās. Kopumā rezultāts tiek vērtēts pozitīvi. Krājumu aprites ilguma rādītājs ir augsts jācenšas to skaitli samazināt. Debitoru parādu aprites rādītājs ir optimālais, tiek vērtēts pozitīvi. Debitoru parādu aprites ilgums ievērojami samazinājās salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem un ir pozitīvs radītājs šajā nozarē.
…
Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "SPORTLAND". Uzdevumi: 1. izpētīt nozari, tās attīstības tendences, izmantojot tirgus konkurences Herfindahl – Hirschman indeksu; 2. analizēt un novērtēt organizācijas finansiālo darbību, veicot bilances horizontālo un vertikālo analīzi; 3. analizēt organizācijas izmaksas un novērtēt cenu politiku. SIA “SPORTLAND” darbības izpētei tika veikta rentabilitātes, maksātspējas un likviditātes koeficientu analīze.
