-
Personāla meklēšanas un izvēles raksturojums mazumtirdzniecības uzņēmumos
Nr. | Chapter | Page. |
Definīcijas | 3 | |
Ievads | 4 | |
Personāla meklēšana | 5 | |
Kur meklēt darbiniekus | 6 | |
Personāla atlase | 7 | |
Atlases veidi | 7 | |
Iekšējā atlase | 7 | |
Ārējā atlase | 8 | |
Atlases metodes un pārrunu jautājumi | 8 | |
Bibliogrāfiskais saraksts | 10 |
Viens no parastākajiem paņēmieniem ir sludinājumu izvietošana. Biežāk sastopamie ir atklātie sludinājumi, kuros ir sniegta gan informācija par uzņēmumu, piedāvājuma un pretendenta prasību raksturojums. Norādītas uzņēmuma priekšrocības, kā arī skaidri nodefinēti pieteikšanās nosacījumi.
Mūsdienās personāla atlases speciālisti tiek aicināti atrast labu darbinieku labi ātri. Tiek sagaidīts ātrs atlases process, pēc kura uzņēmuma vadītājs darbā var pieņemt atbilstošu darbinieku. Personāla atlases speciālistam tas ir izaicinājums, jo kandidātu meklēšanas resursi ir ierobežoti un atrast lielisku darbinieku pāris dienās var nebūt tik viegli.
Ir arī atlases uzņēmumu sludinājumi, kas cita uzņēmuma uzdevumā meklē darbiniekus. Parasti tas ir ērts ceļš starptautiskiem uzņēmumiem jaunu darbinieku piesaistē, kā arī, ja ir jāatrod augsta līmeņa darbinieks. Tas ir dārgs pakalpojums, bet 100% pozitīvu rezultātu arī nedos.
Nav dzirdēts, ka mazumtirdzniecības uzņēmumi izmantotu personāla atlases pakalpojumus, bet vidējos un lielos veikalu tīklos (ne visos) gan ir izraudzīti savi personāla atlases speciālisti.
…
Šīs esejas mērķis ir raksturot, kā mazumtirdzniecības veikali organizē un kam pievērš uzmanību personāla meklēšanai, un kādiem kritērijiem dod priekšroku personāla izvēlē. Esejas saturā varēs iepazīties ar turpmāk izmantojamām definīcijām, ievada daļu, kurā ir aprakstīta temata problēma, aktualitāte un nozīmīgums; teorētisko daļu, kurā ir aprakstīts par personāla meklēšanu, to atlasi, galvenajām problēmām - to risināšanu utt.