-
Kvalitātes sistēmas vadīšana a/s "Latvijas Balzams"
Nr. | Chapter | Page. |
Uzņēmuma apraksts | 3 | |
Misija | 4 | |
Vīzija | 5 | |
Kvalitātes sistēma | 5 | |
Kvalitātes sistēma uzņēmumā „Latvijas Balzāms” | 6 | |
Ieviešana uzņēmumā | 8 | |
Darbinieku ieguvumi | 11 | |
Uzņēmuma ieguvumi | 12 | |
Klientu ieguvumi | 13 | |
Secinājumi | 13 |
Pastāv divi kvalitātes sistēmu ieviešanas modeļi. „Gatavās mājas” modelis un „Cel un dzīvo” modelis. Konkrētajā gadījumā izmantosim otro modeli, tā kā tas sevī paredz kvalitātes sistēmas pakāpenisku izveidi un izstrādāto rīcību un dokumentu tūlītēju ieviešanu, kā arī mūsu plānos ietilpst KVS ieviešana pašu spēkiem. Galvenie punkti, pie kuriem pieturēsimies to ieviešanu:
Sākotnējā stāvokļa novērtējums
Stratēģisko dokumentu izstrāde
Procesu aprakstu veidošana
Sistēmas dokumentācijas izstrāde
Sistēmas sakārtošanas audits.
Sākotnēji veicam esošā stāvokļa novērtējumu. Šo novērtējumu veiks uzņēmuma darbinieks, kurš jau ir saņēmis atbilstošu apmācību programmas ietvaros. Tas tiek darīts balstoties uz to, ka darbinieka pieredze un sapratne par uzņēmumā notiekošajiem procesiem ir lielāka nekā cilvēkam „no malas”. Mūsuprāt, uzņēmums var veidot un ieviest kvalitātes sistēmu, nepiesaistot šim darbam ārējus konsultantus, izmantojot tikai sava personāla kompetenci un spējas. Pirms kvalitātes sistēmas ieviešanas tiks novērtēts, kā uzņēmuma pašreizējie darbības principi jau atbilst ISO 9001:2000 standarta prasībām. Šim nolūkam ir lietderīgi izmantot pieredzējušu speciālistu novērtējumu, kas palīdzēs apzināt un saplānot veicamās darbības ISO 9001 standartam atbilstošas kvalitātes sistēmas ieviešanai. Taču procesā nepieciešamības gadījumā tiks izmantota arī citu apmaksātu profesionāļu palīdzība un vērtējums. Kvalitātes sistēmas neatkarīgais novērtēšanas audits tiks veikts atsevišķos tās izveides starpposmos, kā arī pirms ārējas sertifikācijas organizācijas pieaicināšanas, lai gūtu pārliecību par kvalitātes sistēmas gatavību sertifikācijai.…
Kvalitātes sistēma ir organizatorisku un tehnisku pasākumu kopums, kas nodrošina saskaņotu rīcību, darbības, procesus un līdzekļus kvalitātes, stabilitātes un drošības nodrošināšanai. ISO 9001:2000 standartam atbilstošas kvalitātes vadības sistēmas ieviešanas mērķis ir paaugstināt uzņēmuma produktivitāti (un efektivitāti), samazināt zudumus un palielināt izdevīgumu. Kvalitātes vadības sistēma palīdz dokumentēt uzņēmuma procesus un paātrināt jaunu darbinieku apmācību, saglabāt uzņēmumam nepieciešamās specifiskās zināšanas. Kvalitātes vadības sistēmas izmantošana palielina uzņēmuma konkurētspēju vietējos un starptautiskos tirgos.
