-
Mārketinga pārdošanas koncepcijas
Summaries, Notes3 Economics, Marketing, Advertising, Management
Sociālā mārketinga koncepcija. Pēc tās organizācijas cenšas noteikt un apmierināt pircēju vajadzības un vēlmes daudz efektīvāk par konkurentiem, ņemot vērā visas sabiedrības labklājības attīstības intereses. Viens no mārketinga veidiem, ko uzņēmumi var izmantot, lai veicinātu sava zīmola atpazīstamību, klientu piesaisti un lojalitātes veidošanos. Veids, kā veicināt Jūsu uzņēmuma klātbūtnes efektu internetā, kur mūsdienās cilvēki iegūst visu sev nepieciešamo informāciju. Manuprāt, šeit kā piemēru varētu ņemt jebkuru veikalu, kuram ir izveidots internetveikals. Konkurentiem ir ērti un vienkārši tikt pie informācijas par cenām jebkurā veikalā. Internetā to var atrast daudz ātrāk un ērtāk, nekā ejot klātienē uz veikalu novērot, kādas cenas tur ir. Piemērs – “Pols” saldējums – noieta stimulēšanai: tiek organizētas akcijas (pērkot 2 saldējumus trešo var dabūt par brīvu), kuponi – sakrājot noteiktu skaitu saldējumu kociņu var dabūt saldējumu par brīvu. Pārdošanas vietās tiek rīkotas degustācijas. Pārdošanas vietās ir uzstādīts saldējuma makets, kurš piesaista uzmanību, kā arī plakāti ar īpašiem piedāvājumiem. …
Produkta koncepcija ir mārketinga filozofija, kas pieņem, ka klienti apbrīno kvalitatīvus produktus ar uzlabotām funkcijām. Paredz, ka pircējs priekšroku dos labākam produktam, ar to saprotot lietošanas īpašības, dizainu, iesaiņojumu utt. Ražotāji sāk izvērtēt savu produktu, uzlabo to, līdz ar to pieaug arī cena. Galvenais princips – apmierināt dažādās patērētāju vēlmes. Šīs koncepcijas mērķis ir nodrošināt klientiem labākas kvalitātes produktus. Uzņēmums iegulda daudz resursu, piemēram, naudu, laiku un darbaspēku, lai izpētītu mērķauditorijas vajadzības. Piemērs - SIA “Double Coffee” – pircējs dos priekšroku precēm ar labāku kvalitāti, dizainu un citiem kvalitātes kritērijiem. “Double Coffee” produkcijas pārdošanu pozitīvi ietekmē plaši pazīstamais zīmols, kas saistīts ar augstu kvalitāti un plašu sortimentu. Pircējs salīdzina preces lietošanas efektu ar izmaksām, un pieņem tādu cenu kādu ir noteicis ražotājs, jo tā atbilst kvalitātei. Ļoti liela uzmanība tiek veltīta atšķirīgām klientu vēlmēm un vajadzībām, lai arī apkalpošana (ne tikai produkts) ir augstas kvalitātes.
