Author:
Evaluation:
Published: 16.01.2003.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Darbinieku motivēšana', 1.
  • Summaries, Notes 'Darbinieku motivēšana', 2.
  • Summaries, Notes 'Darbinieku motivēšana', 3.
  • Summaries, Notes 'Darbinieku motivēšana', 4.
Extract

Pats nozīmīgākais faktors, kas visvairāk ietekmē uzņēmējdarbību, ir cilvēks. Tieši cilvēks ir visneaprēķināmākais un noslēpumainākais. No tā, kādi cilvēki strādā uzņēmumā, ir atkarīga gan uzņēmuma veiksmīga darbība, gan uzņēmuma iekšēja vide, attiecības un kultūra.
Tāpēc, pieņemot darbā jaunu darbinieku, ir jāņem vērā ne tikai viņa izglītība un darba pieredze, bet arī raksturs. Identiskās situācijās dažādi cilvēki reaģēs atšķirīgi.
Cilvēka uzvedību nosaka:
Viņa temperamenta tips;
Instinkti;
Vajadzības;
Vērtību sistēma;
Prasības pret sevi un citiem;
Atbilstošais inteliģences līmenis;
Atbilstošā sociālā vide, situācija;
Sabiedrības tradīcijas, ētikas un morāles normas.
Jāpiebilst, ka cilvēks gandrīz vienmēr darbojas saskaņā ar Maslova vajadzību hierarhiju.
Labs vadītājs nedrīkst ignorēt šīs vajadzības; tās ir jāņem vērā izlemjot, kā vislabāk motivēt darbinieku. Motivēts darbinieks strādās daudz labāk nekā tas, kurš ir ar kaut ko neapmierināts.
Taču ir kļūdaini domāt, ka laba alga, droši un ērti darba apstākļi ir īstā darbinieka motivācija labi strādāt. Saskaņā ar Frederiku Herzbergu, šie nosacījumi nemotivē darbinieku. Tie ir tikai apmierinošie darba nosacījumi. Viņš uzskata, ka īstie motivētāji ir interesants darbs, atbildība, atpazīstamība, personības attīstības un pašapliecināšanās iespējas. Darbinieka entuziasms un pašapziņa ceļas, ja viņš var piedalīties lēmumu pieņemšanā un ar viņa viedokli rēķinās, prasa pēc radošiem ieteikumiem.

Author's comment
Atlants