-
Konfliktsituāciju, kas ietver darba devēju - ņēmēju attiecības, izpēte trijos vienādas sfēras Valmieras uzņēmumos
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Teorijas iztirzājums | 6 |
1.1 | Menedžments jeb vadīšana | 6 |
1.2. | Motivācija | 7 |
1.2.1. | Maslova vajadzību hierarhija | 7 |
1.2.2. | F. Hercberga divu faktoru teorija | 8 |
1.2.3. | D. Makkelanda “pieredzes – vajadzību” teorija | 9 |
1.2.4. | Vruma ekspektāciju teorija | 9 |
1.3. | Līderis, vadītājs | 10 |
1.3.1. | Temperaments | 10 |
1.3.2. | Vadītāja psiholoģiskās spējas un īpašības | 10 |
1.3.3. | Prasības pret vadītāju | 11 |
1.3.4. | Līderība un tās teorijas | 12 |
1.3.5. | Vadīšanas stilu teorijas | 13 |
1.4. | Konflikti organizācijās | 15 |
1.4.1. | Konfliktu veidi | 15 |
1.4.2. | Konfliktsituāciju cēloņi | 16 |
1.4.3. | Konfliktu iezīmes | 16 |
1.4.4. | Konfliktu norise, attīstība | 16 |
1.4.5. | Konfliktu risināšanas stilu un konfliktu vadīšana | 17 |
2. | Pētījums | 20 |
2.1. | Pētījumu rezultāti un interpretācija | 21 |
2.1.1. | Pētījuma rezultāti par uzņēmumiem Nr1, Nr2 un Nr3 | 21 |
2.1.2. | Atvērto jautājumu rezultāti | 22 |
3. | Secinājumi | 23 |
Izmantotā literatūra | 24 | |
Pielikums | 25 |
Sākšu ar mazliet plašāku temata nosaukuma izskaidrojumu jeb nelielu aprakstu par to, kādi jautājumi šajā darbā būs apskatīti. Darba devēja – ņēmēja attiecības apskatīšu galvenokārt no šādiem aspektiem: konflikti kā organizācijas darbības ietekmējošie faktori, vadītāja loma konfliktu risināšanas procesā, darbinieku un darba devēju izpratne par labu vadības stilu, konfliktu risināšanu.
Tēmas aktualitāte
Organizācijas darbība nav iedomājama bez konfliktiem, jo tajā kopā darbojas cilvēki, kam ir dažāda izpratne par lietām, vērtībām, taču viņi katru dienu ir mijiedarbībā un tāpēc arī rodas domstarpības, kas noved līdz konfliktam. Līdz ar to būtiski ir prast konfliktu vadīt, kā arī rūpēties, lai darbinieki būtu motivēti strādāt pēc iespējas labāk.
Lai izprastu efektīvu organizācijas darbību ir jāielūkojas organizāciju psiholoģijā, kas ir samērā jauna zinātne. Rietumos tā sāka veidoties 20.gs. sākumā, bet pie mums ieviesās tikai 1992.gadā. Psiholoģijas doktors Viesturs Reņģe definē, ka organizāciju psiholoģija ir lietišķās psiholoģijas nozare, kura pēta cilvēku izturēšanos organizācijās. Organizāciju psiholoģija vairāk uzmanības velta cilvēku attiecībām organizācijā.…
Menedžments jeb vadīšana, Motivācija, Maslova vajadzību hierarhija, F. Hercberga divu faktoru teorija, D. Makkelanda “pieredzes – vajadzību” teorija, Vruma ekspektāciju teorija, Līderis, vadītājs, Temperaments , Vadītāja psiholoģiskās spējas un īpašības, Prasības pret vadītāju, Līderība un tās teorijas, Vadīšanas stilu teorijas, Konflikti organizācijās, Konfliktu veidi, Konfliktsituāciju cēloņi, Konfliktu iezīmes, Konfliktu norise, attīstība , Konfliktu risināšanas stilu un konfliktu vadīšana , Pētījums , Pētījumu rezultāti un interpretācija, Pētījuma rezultāti par uzņēmumiem Nr1, Nr2 un Nr3 ,Atvērto jautājumu rezultāti, Secinājumi , Izmantotā literatūra Pielikums
