Author:
Evaluation:
Published: 26.03.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
  • Research Papers 'Vadītāja loma uzņēmuma darbības efektivitātes nodrošināšanai', 1.
  • Research Papers 'Vadītāja loma uzņēmuma darbības efektivitātes nodrošināšanai', 2.
  • Research Papers 'Vadītāja loma uzņēmuma darbības efektivitātes nodrošināšanai', 3.
  • Research Papers 'Vadītāja loma uzņēmuma darbības efektivitātes nodrošināšanai', 4.
  • Research Papers 'Vadītāja loma uzņēmuma darbības efektivitātes nodrošināšanai', 5.
  • Research Papers 'Vadītāja loma uzņēmuma darbības efektivitātes nodrošināšanai', 6.
  • Research Papers 'Vadītāja loma uzņēmuma darbības efektivitātes nodrošināšanai', 7.
  • Research Papers 'Vadītāja loma uzņēmuma darbības efektivitātes nodrošināšanai', 8.
  • Research Papers 'Vadītāja loma uzņēmuma darbības efektivitātes nodrošināšanai', 9.
  • Research Papers 'Vadītāja loma uzņēmuma darbības efektivitātes nodrošināšanai', 10.
  • Research Papers 'Vadītāja loma uzņēmuma darbības efektivitātes nodrošināšanai', 11.
  • Research Papers 'Vadītāja loma uzņēmuma darbības efektivitātes nodrošināšanai', 12.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Vadītāja lomas uzņēmuma darbībā    4
2.  Vadītāja funkcijas un lomas, to stiprās puses un iespējamās problēmas    5
3.  Veiksmīgi strādājoša vadītāja īpašības    7
  Vadītāja prāta īpašības    7
  Spēja savaldīt agresivitāti    7
  Pārvalde ar emocijām    8
  Veiksmīgi strādājoša vadītāja nepieciešamās zināšanas, iemaņas un prasmes    9
  Secinājumi    11
  Izmantotā literatūra    12
Extract

Uzņēmējdarbības vadība ir sarežģīts un atbildīgs process, kas prasa no vadītāja noteiktas zināšanas, prasmes un iemaņas. Efektīvas vadības pamatā ir vadītāja izvēlēta stratēģija, atbilstoši kurai uzņēmumā veidojas attiecības starp darbiniekiem. Situācijā, kad tādas stratēģijas nav, uzņēmumā notiek organizācijas haoss, citiem vārdiem sākot, nesaskaņota lomu uzvedība uzņēmuma vadībā. Līdzīga situācija notiek parasti tādos uzņēmumos, kur ir vairāki nekoordinēti biznesa virzieni. Svarīgi ir tas, ka tāda uzņēmuma iekšēja vide negatīvi ietekmē ārējos kontaktus, komunikāciju un sadarbību. Tādas parādības dziļš iemesls ir psiholoģiski nesabalansētas vadītāja pamat lomas, kuras būs aprakstītas šī darba pirmajā daļā.
Atkarībā no vadītāja izvēlētas vadības stratēģijas, vadītājam ir jāizvēlas sava loma uzņēmuma attīstībā, lomu un funkciju veidi, ka arī to stiprās puses un iespējamās problēmas var izskatīt darba otrajā daļā.
Amerikāņu psiholoģi Džozefs Kendžemi un Kazimirs Kowaksi izpētīja 100 augstāka līmeņa strādājošo vadītāju uzvedību un apkopoja līdera īpašības visiem strādājošiem vadītājiem, kas tiek aprakstīts referāta trešajā daļā.
Lai paaugstinātu vadības kompetences un menedžmenta līmeni, ka arī attīstīt atbildības sistēmu, paātrināt uzņēmuma virzību pie iecerētajiem mērķiem, uzņēmuma vadītājam ir nepieciešamās noteiktas zināšana, saprātība, iemaņas un prasmes, kurus var izskatīt šī darba ceturtajā daļā.…

Author's comment
Atlants