Author:
Evaluation:
Published: 11.04.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
  • Research Papers 'Autopārvadājumu līgums', 1.
  • Research Papers 'Autopārvadājumu līgums', 2.
  • Research Papers 'Autopārvadājumu līgums', 3.
  • Research Papers 'Autopārvadājumu līgums', 4.
  • Research Papers 'Autopārvadājumu līgums', 5.
  • Research Papers 'Autopārvadājumu līgums', 6.
  • Research Papers 'Autopārvadājumu līgums', 7.
  • Research Papers 'Autopārvadājumu līgums', 8.
  • Research Papers 'Autopārvadājumu līgums', 9.
  • Research Papers 'Autopārvadājumu līgums', 10.
  • Research Papers 'Autopārvadājumu līgums', 11.
  • Research Papers 'Autopārvadājumu līgums', 12.
  • Research Papers 'Autopārvadājumu līgums', 13.
  • Research Papers 'Autopārvadājumu līgums', 14.
  • Research Papers 'Autopārvadājumu līgums', 15.
  • Research Papers 'Autopārvadājumu līgums', 16.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Autopārvadājuma līguma jēdziens    4
  Autopārvadājuma dalībnieki    6
  Autopārvadājuma līguma forma u saturs    9
  Secinājumi    11
  Izmantotā literatūra    12
  Pielikumi    13
Extract

Kravas zādzības fakts pats par sevi neatbrīvo pārvadātāju no atbildības, ja nav pierādīts, ka zādzība notikusi tādos apstākļos, kad pārvadātājs nevarēja novērst to. 2. Konvencijas "Par kravu starptautisko autopārvadājumu līgumu" 17.panta 1.punktā - pārvadātājs ir atbildīgs par pilnīgu vai daļēju kravas zaudējumu, kurš noticis kopš brīža, kad krava pieņemta, līdz brīdim, kad krava tiek nodota - ir ietverta prezumpcija, ka vainojams kravas nozaudēšanā ir pārvadātājs, ja šāda prezumpcija nav atspēkota. Šajā gadījumā nav nepieciešams konstatēt pārvadātāja prettiesisku rīcību, kas ir viens no priekšnoteikumiem Civillikuma 1779.panta piemērošanai. Pētot šo nolēmumu redzams, ka pārvadātājs neiesniedza tiesai nevienu pierādījumu, kas pierādītu, ka SIA "Prodeksports-M" nav nekāda sakarā ar šo pārvadājumu. Bet tiesas rīcība bija pavadzīme, kurā ierakstīts pārvadātājs SIA "Prodeksports-M", līdz ar ko arī jānes atbildība.
Ir tikai divi gadījumi, kad pārvadātājam nav nepieciešams pieradīt savu vainu. Pirmais, kad kravu pavada nosūtītāja vai saņēmēja pilnvarota persona, un otrais, kad veicot pārvadājumu krava tiek iekrauta transportlīdzeklī un noplombēta, bet ierodoties uz izkraušanas vietu, konstatēts kravas iztrūkums. Otras gadījums darbojas, ja nav uzlaušanas pēdu un pārvadātājs izpildījis visus noteikumus, kas saistītas ar kravas pārvadāšanu, ja tādas ir bijušas.

Secinājumi
Lai darbotos autopārvadājumu jomā ir vajadzīgas zināšanas un pieredze, lai veiksmīgi darbotos šajā biznesā. Latvijas likumdošanā ir pietiekami sīki reglamentētas nosūtītāja, pārvadātāja un saņēmēja tiesiskās attiecības. Tās ir pastiprinātas ar regulām un konvencijām, kas ir saistošas Latvijai.
Caurskatot normatīvos aktus attiecībā uz autopārvadājumiem, jāsecina, ka likumdošana šajā jomā ir sakārtota. Bet neskatoties uz to ne mazāk svarīga ir reputācijā gan pārvadātājiem, gan saņēmējam gan, nosūtītājam, jo autopārvadājuma bizness ir ļoti dinamisks un ja kāda no pusēm iestrēgt tiesāšanas, var zaudēt ļoti daudz naudas un laika. Rakstot šo referātu, konstatēju, ka robeža starp noziedzīgo nodarījumu un civiltiesisko strīdu ir ļoti maza.

Author's comment
Atlants