-
Vadīšanas stili
Pēc uzņēmuma organizatoriskās struktūras analīzes veikšanas autors secināja, ka:
• Organizatoriskā struktūra uzņēmumā darbojas labi, taču būtu vēl efektīvāka darbība, ja šī struktūra tiktu papildināta ar plānošanas biroju, kas nodarbotos ar misiju, stratēģisko, taktisko un operatīvo mērķu izstrādi. Kā arī tiktu samazināta gan vadošo, gan zemāko nodaļu vadītāju atbildība ražošanas procesā. Lai šo situāciju uzlabotu būtu nepieciešami papildus kvalitātes kontrolieri, kā arī vairāk kvalitātes dienesta darbinieki;
• Izpētot dziļāk uzņēmuma strukturālo shēmu, rodas priekšstats, ka ne tikai vadošajiem, bet arī zemāko nodaļu darbiniekiem ir diezgan liela atbildība ražošanas procesā, tāpēc, lai uzlabotu ražošanas produktivitāti, būtu nepieciešami papildus kvalitātes kontrolieri, kā arī vairāk kvalitātes dienesta darbinieku;
• Uzņēmuma struktūra veidota tā, lai varētu orientēties uz gala produktu.
…
Vadības stils – paņēmienu kopums, ar kuru palīdzību vadītājs iedarbojas uz padotajiem, lai efektīvi veiktu vadības funkcijas. Optimālu attiecību nodibināšana starp vadītājiem un padotajiem ir viena no svarīgākajām sociāli psiholoģiskajām problēmām, kas lielā mērā veido vadīšanas procesu rezultātus. Darbam labvēlīgu attiecību nodibināšanā lielā mērā ir atkarīga arī no vadītāju vadības stila. Pastāv dažāda veida vadības stili. Tradicionālā vadīšanas stilu klasifikācija ir šāda: autoritārais vadīšanas stils, demokrātiskais vadīšanas stils, liberālais vadīšanas stils, tomēr pastāv arī sīkāks iedalījums: koleģiālais stils, administratīvais stils, distances stils, kontakta stils, deleģējošais stils, mērķvirziena stils un situatīvais vadīšanas stils.