Author:
Evaluation:
Published: 15.02.2000.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Research Papers 'Uzņēmuma personāls', 1.
  • Research Papers 'Uzņēmuma personāls', 2.
  • Research Papers 'Uzņēmuma personāls', 3.
  • Research Papers 'Uzņēmuma personāls', 4.
  • Research Papers 'Uzņēmuma personāls', 5.
  • Research Papers 'Uzņēmuma personāls', 6.
  • Research Papers 'Uzņēmuma personāls', 7.
  • Research Papers 'Uzņēmuma personāls', 8.
  • Research Papers 'Uzņēmuma personāls', 9.
  • Research Papers 'Uzņēmuma personāls', 10.
  • Research Papers 'Uzņēmuma personāls', 11.
  • Research Papers 'Uzņēmuma personāls', 12.
  • Research Papers 'Uzņēmuma personāls', 13.
  • Research Papers 'Uzņēmuma personāls', 14.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Vadītāja un darbinieku savstarpējās attiecības    4
  “Sabalansēts” personāla sastāvs attiecībā uz vecumu, profesionālo sagatavotību utt.    7
  Darbinieku mainība, personāla profesionāla    10
  Nobeigums    12
Extract

Japānas ekonomikas veiksmīgā attīstība ilgstošā laika posmā savulaik pamudināja dažādu valstu zinātniekus un praktiķus uzmanīgi pētīt mehānismus un iemeslus, kādēļ šai mums tik tālajā un eksotiskajā zemē tiek panākta tik augsta ražošanas efektivitāte. Šī analīze ļāva secināt, ka Japānā ražošanas vadīšanas koncepcijas centrā atrodas cilvēks, to uzskatot kā firmas augstāko vērtību (!). Šajā koncepcijā visas vadīšanas sistēmas tur ir vērstas strādājošo visu iespējamo dotību un spēju atklāsmei, lai tās maksimāli izmantotu ražošanas procesā, bet cilvēks lai pats tiektos veicināt tās firmas uzplaukumu, kurā viņš strādā.
Izmantojot japāņu pieredzi, ASV un vairākās Eiropas valstīs pēdējā laikā arī ir izveidoti dažādi vadīšanas modeļi, kuru uzmanības centrā atrodas cilvēks. Šie modeļi parasti satur šādus blokus un atziņas (svarīguma secībā):
1)organizācijas (uzņēmuma, firmas) personāla kvalitatīvais sastāvs,
2)ieceļot darbiniekus firmas svarīgākajos posteņos tiek rūpīgi novērtētas to zināšanas, prasmes un spējas;…

Author's comment
Editor's remarks
Atlants