Author:
Evaluation:
Published: 24.04.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 4 units
References: Not used
  • Research Papers 'Brīvības ētika', 1.
  • Research Papers 'Brīvības ētika', 2.
  • Research Papers 'Brīvības ētika', 3.
  • Research Papers 'Brīvības ētika', 4.
  • Research Papers 'Brīvības ētika', 5.
  • Research Papers 'Brīvības ētika', 6.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Brīvības jēdziens    4
3.  Vēsturiskais skatījums    4
4.  Dažu filosofu izteikumi    6
5.  Ž.P.Sartrs: brīvība kā sevis izvēle    7
6.  Nobeigums    8
7.  Izmantotā literatūra    9
Extract

IEVADS


Brīvībai kā vienkāršam jēdzienam liekas mūs nevajadzētu uztraukt un pārāk nodarbināt. Kāpēc? Noteikti vispirms jau tāpēc, ka sākotnēji brīvību izprotam tās vienkāršākajā nozīmē – būt brīvam no kaut kā (personas, apstākļiem un tamlīdzīgi), tātad vairāk vai mazāk būt brīvam fiziskā nozīmē. Visvairāk šī problēma bija aktuāla, kad vēl pastāvēja verdzība. Tomēr tagad, kad šādas problēmas mūs vairs neskar (pastāvot demokrātiskai vastij), neņemot vērā valstis, kur joprojām zināmā mērā tiek ierobežotas cilvēku tiesības un tas pat tiek uzskatīts par normu, mēs varam aplūkot brīvības koncepciju daudz dziļākā līmenī. Ir iespēja salīdzināt pagātnes domātāju teikto ar šobrīd esošajiem uzskatiem un vērtību sistēmu, piekrist vai nepiekrist, dot savas hipotēzes un sniegt savu viedokli šajā jautājumā. Kāpēc jāiedziļinās šajā jautājumā? Kāpēc vajag analizēt un it kā veidot jaunas problēmas? Tas laikam ir filosofu uzdevums: aizvien meklēt jaunas atbildes, lai pēc tam atkal udotu jaunus jautājumus.

Author's comment
Atlants