• Vadītāja nozīme organizācijas kultūras veidošanā un uzturēšanā izglītības iestādē

     Free!

    Samples8 Pedagogy, Management

Author:
Evaluation:
Published: 25.01.2018.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Used
  • Samples 'Vadītāja nozīme organizācijas kultūras veidošanā un uzturēšanā izglītības iestād', 1.
  • Samples 'Vadītāja nozīme organizācijas kultūras veidošanā un uzturēšanā izglītības iestād', 2.
  • Samples 'Vadītāja nozīme organizācijas kultūras veidošanā un uzturēšanā izglītības iestād', 3.
  • Samples 'Vadītāja nozīme organizācijas kultūras veidošanā un uzturēšanā izglītības iestād', 4.
  • Samples 'Vadītāja nozīme organizācijas kultūras veidošanā un uzturēšanā izglītības iestād', 5.
  • Samples 'Vadītāja nozīme organizācijas kultūras veidošanā un uzturēšanā izglītības iestād', 6.
  • Samples 'Vadītāja nozīme organizācijas kultūras veidošanā un uzturēšanā izglītības iestād', 7.
  • Samples 'Vadītāja nozīme organizācijas kultūras veidošanā un uzturēšanā izglītības iestād', 8.
  • Samples 'Vadītāja nozīme organizācijas kultūras veidošanā un uzturēšanā izglītības iestād', 9.
  • Samples 'Vadītāja nozīme organizācijas kultūras veidošanā un uzturēšanā izglītības iestād', 10.
  • Samples 'Vadītāja nozīme organizācijas kultūras veidošanā un uzturēšanā izglītības iestād', 11.
  • Samples 'Vadītāja nozīme organizācijas kultūras veidošanā un uzturēšanā izglītības iestād', 12.
  • Samples 'Vadītāja nozīme organizācijas kultūras veidošanā un uzturēšanā izglītības iestād', 13.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Pētījuma zinātniskās kategorijas    3
1.  Organizācijas kultūras nozīme izglītības iestādē    4
2.  Vadītāja nozīme organizācijas kultūras veidošanā    7
  Secinājumi    9
  Literatūras un avotu saraksts    10
Extract

Paradumi, normas un rituāli – tie atvieglo savstarpējo sadarbību un nosaka atbilstošu vērtību izpausmes komunikācijā.
Organizācijas kultūras veiksmīgu pārmaiņu pamatā ir vadītāju un darbinieku komunikācijas izmaiņas. Sekmīgam vadītajam raksturīgas kompetences – prasme atbalstīt, nevis kritizēt, uzslavēt, nevis ignorēt un jautāt, nevis tikai apgalvot. Ja vadītājs praksē izmantos jaunās sadarbības normas, arī darbinieki sekos vadībai – lietos ieteiktos darba paņēmienus un saskarsmes rituālus. Analizējot vadītāja nozīmi izglītības iestādes kultūras uzlabošanā, var secināt, ka svarīgākais uzdevums kopējo vērtību radīšanā un nostiprināšanā ir vadītāja spējai nodrošināt komunikāciju starp personāla grupām.

Secinājumi
1. Organizācijas kultūra pastāv ikvienā iestādē, pat, ja pie tās attīstības un uzlabošanas netiek strādāts. Spēcīga organizācijas kultūra strādā vadības interesēs – motivē, kontrolē, organizē un iedvesmo.
2. Organizācijas kultūras veidošana ievieš vienotu vērtību, normu un noteikumu sistēmu, kas uzlabo un pilnveido darba efektivitāti un palīdz koncentrēties uz organizācijas mērķu sasniegšanu.
3. Izglītības iestādes vadītāji ir tiešie organizācijas kultūras veidotāji un kultūras izmaiņas ir visas vadības komandas uzdevums.
4. Organizācijas kultūra ir daudzlīmeņu un tai ir dažādas izpausmes formas un ietekmes veidi. Svarīgākais uzdevums kopējo vērtību radīšanā un nostiprināšanā ir vadītāja spējai nodrošināt komunikāciju starp personāla grupām.

Author's comment
Atlants