Author:
Evaluation:
Published: 17.12.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Not used
  • Research Papers 'Starptautisko preču pārvadājumu tiesiskais regulējums', 1.
  • Research Papers 'Starptautisko preču pārvadājumu tiesiskais regulējums', 2.
  • Research Papers 'Starptautisko preču pārvadājumu tiesiskais regulējums', 3.
  • Research Papers 'Starptautisko preču pārvadājumu tiesiskais regulējums', 4.
  • Research Papers 'Starptautisko preču pārvadājumu tiesiskais regulējums', 5.
  • Research Papers 'Starptautisko preču pārvadājumu tiesiskais regulējums', 6.
  • Research Papers 'Starptautisko preču pārvadājumu tiesiskais regulējums', 7.
  • Research Papers 'Starptautisko preču pārvadājumu tiesiskais regulējums', 8.
  • Research Papers 'Starptautisko preču pārvadājumu tiesiskais regulējums', 9.
  • Research Papers 'Starptautisko preču pārvadājumu tiesiskais regulējums', 10.
  • Research Papers 'Starptautisko preču pārvadājumu tiesiskais regulējums', 11.
  • Research Papers 'Starptautisko preču pārvadājumu tiesiskais regulējums', 12.
Extract

Attīstoties starptautiskajai tirdzniecībai, ir attīstījies arī starptautiskais transports. Ne vienmēr ir iespējams transportēt preci no pārdevēja līdz pircējam ar vienu transporta līdzekli, tādēļ tiek izmantoti kombinēti vai multimodāli pārvadājumi, kur prece tiek pārvadāta ar vairākiem transporta veidiem. Attīstoties starptautiskiem darījumiem, preču transportam un to tiesiskajiem regulējumiem, tiek runāts par starptautisku multimodālu transportēšanu. Ko šis termins nozīmē, tā tiesiskais regulējums pasaulē un kā tas attiecas uz Latviju, tiks apskatīti šajā referātā.
Ir divas starptautiskas konvencijas, kas reglamentē multimodālos pārvadājumus pasaulē:
Apvienoto Nāciju konvencija par starptautiskiem multimodāliem preču pārvadājumiem1 un
Apvienoto Nāciju konvencija par transporta terminālu operatoru atbildību starptautiskajā tirdzniecībā2.
Apvienoto Nāciju konvenciju par starptautiskajiem multimodālajiem pārvadājumiem ratificēja tikai sešas no 30 valstīm. Konvencija stājas spēkā 12 mēnešus pēc tam, kad to ratificē visas 30 valstis. Konvenciju par transporta terminālu operatoru atbildību starptautiskajā tirdzniecībā nav ratificējusi neviena no valstīm. Taču situācija ir mainījusies, jo 1992. gada novembrī stājās spēkā Hamburgas noteikumi3, kas ir cieši saistīti ar Apvienoto Nāciju konvenciju par starptautiskiem multimodāliem preču pārvadājumiem. …

Author's comment
Atlants