-
Cenu veidošana
Summaries, Notes13 Management, Marketing, Advertising, Economics
CENA KĀ TIRGUS KATEGORIJA ir preci raksturojošais rādītājs, kurš sevī „ietver” pārējos rādītājus, tai skaitā mārketinga pamatelementus: vēlmes, vajadzības, pieprasījumu, preci, maiņu, darījumu u.c. Ražotāju piedāvājumu aprobē tirgus, tā kā tirgus saimniecības virzošais spēks ir konkurence, tad cena ir konkurences instruments.
Prece/Pakalp. Patēriņvērtība Prece/Pakalp Citi mārketinga elementi CENA Pircēja vajadzības/Vēlmes Gatavība pirkt Pircēja ienākumi
CENA IR: *naudas summa, kura tirgū tiek pieprasīta par produktu; *vērtību summa, kuru patērētājs atdod maiņas procesā, saņemot produktu (=vērtību kopumu); *attiecību sistēma, kas pastāv starp pircējiem un pārdevējiem.
CENU POLITIKA *uzvedības filozofija vai darbības vispārīgie principi saskaņā ar kuriem firma nosaka savu tirgū piedāvāto preču un pakalpojumu cenas. *cenu līmeņa un tā iespējamo variantu noteikšana atkarībā no tiem mērķiem un uzdevumiem, kurus uzņēmums izvirza kā īstermiņa tā perspektīvām.
CENU VEIDOŠANAS GALVENIE PRINCIPI: *mērķtiecība; *mārketinga informācijas vispusība; *kompleksa pieeja visiem mārketinga kompleksa elementiem; *koordinācija; *sistēmpieeja; *secība; *elastība.…
Cena kā tirgus kategorija. Cena. Cenu politika. Cenu veidošanas galvenie principi. Galvenās kļūdas. Uzņēmuma cenu politikas virzieni. Aktīva un pasīva cenu politika. Cenu kara scenārijs. Klasifikācija. Cenas un to struktūra. Subjekti, kas izstrādā cenu politiku. MAX un MIN cena - deficīts un pārpalikums. Cenu veidošanas ,ērķi. mārketinga mērķi cenu veidošanā. Cenu veidošanu ietekmējoši faktori firmā. Cenu veidošanas īpatnības atsevišķos tirgus modeļos. Cenas loma ekonomikas sabalansēšanā. Līdzsvara cena. Pieprasījuma un piedāvājuma grafiks. Aizstāšanas efekts. Ienākumu efekts. Tirgus konjunktūra. Konjunktūras analīze. Elastība. Pieprasījuma elastība no cenas. Pieprasījuma un piedāvājuma elastība. Elastības koeficients. Sakarības starp pieprasījuma elastīgumu un uzņēmuma ienākumiem. Cenu indekss. Dažādi uzdevumi par iepriekšminētajām tēmām. Cenu veidošanas metodes. Cenu stratēģijas. Cenu taktikas. Pastāvīgās izmaksas. Mainīgās izmaksas. Novēršamās un nenovēršamās izmaksas. Tiešās un netiešās izmaksas. Vidējā cena. Individuālie indeksi. Preču apgrozījuma kopindeksi. Mainīgā un pastāvīgā sastāva indekss. Struktūras ietekmes indekss. Pieprasījuma prognozēšanas paņēmieni. Konkurenti. Cenu noteikšanas stratēģija. Cenu noteikšanas taktika. Cenu strateģiju klasifikācija. Noapaļotas un nenoapaļotas cenas cenas. Vidējās cenas kopindeksi. Mainīgā sastāva, pastāvīgā sastāva indekss. Struktūras ietekmes indekss. Diferencējot cenas jāņem vērā šādi nosacījumi. Lietojot "cenu līniju". Atlaide. Taktisko atlaižu veidi.
