-
Uzņēmuma SIA "iVF Riga" darbības, stratēģijas analīze
| Nr. | Chapter | Page. |
| Ievads | 4 | |
| 1. | Stratēģijas būtība | 6 |
| 1.1. | Stratēģijas jēdziens un būtība | 6 |
| 1.2. | Stratēģijas plānošana un vadība | 8 |
| 2. | Uzņēmuma SIA "iVF Riga" darbības analīze | 21 |
| 2.1. | Medicīnas pakalpojumu nozares apskats | 21 |
| 2.2. | Uzņēmuma SIA "iVF Riga" darbības apraksts | 24 |
| 3. | SIA “iVF Riga” stratēģiskā analīze | 32 |
| 3.1. | SVID analīze | 32 |
| 3.2. | Konkurentu analīze | 37 |
| 3.3. | Portera piecu spēku analīze | 40 |
| 3.4. | Darbinieku motivācijas analīze | 41 |
| 3.5. | Klientu apmierinātības analīze | 44 |
| 4. | SIA “iVF Riga” attīstības stratēģija | 50 |
| Secinājumi | 55 | |
| Priekšlikumi | 57 | |
| Bibliogrāfiskais saraksts | 58 | |
| Pielikums | 60 |
Secinājumi
1. Stratēģija ir pasākumu kopums, kas iekļauj: uzņēmuma mērķu definēšanu, uzdevumu noteikšanu un uzņēmuma resursu efektīvu izmantošanu lai sasniegtu definētus mērķus;
2. Neeksistē gatavas stratēģijas, ko uzņēmums var izmantot savam uzņēmumam. Katra uzņēmuma stratēģija ir unikāla;
3. Stratēģijas ir jāveido pamatojoties uz uzņēmuma definētajiem mērķiem, ņemot vērā uzņēmuma specifiku, iekšējās un ārējās vides faktorus;
4. Pirms stratēģijas izstrādes nepieciešams veikt uzņēmuma detalizēto analīzi, noteicot tā priekšrocības un trūkumus, definējot esošas problēmas un nospraudot konkrētus, sasniedzamus mērķus;
5. Statistikas dati liecina, ka komersantu skaits, kuri piedāvā ar veselību saistītus pakalpojumus, paliek arvien vairāk, ko sekmē iedzīvotāju pieprasījums;
6. Neskatoties uz nozares komersantu kopējo neto apgrozījuma pieaugumu, veselības un sociālās aprūpes īpatsvars iekšzemes kopproduktā sarūk pēdējos divos gados;
7. Darbinieku atalgojuma līmenis veselības un sociālās aprūpes sektorā pieaug, kas varētu sekmēt jauno speciālistu piesaisti nozarei;
8. SIA “iVF Riga” ir medicīnas iestāde ar šauru specializāciju – neauglības diagnozes noteikšana un ārstēšana;
9. Laika periodā no 2014. līdz 2017. gadam SIA “iVF Riga” strādājis ar peļņu;
10. Uzņēmumam ir viens spēcīgs konkurents un viens jauns uzņēmums nozarē, kurš piedāvā izdevīgākas cenas;
11. Konkurences analīze liecina, ka uzņēmumam jāpilnveido mājaslapa, jo šobrīd tā ir pārpildīta ar informāciju;
12. Uzņēmumam jāpārskata cenu veidošanas politika, jo konkurentiem cenas ir zemākas, un jāattīsta e-pakalpojumi;
13. SVID analīze norāda uz to, ka uzņēmuma vājās puses ir darbinieku mainība, speciālistu nodarbinātība pie vairākiem darba devējiem, kā arī maksas pakalpojumi, kas citās privātklīnikās ir pieejami ar valsts finansējumu.
…
Ilgāku laika posmu uzņēmēju vidū valdīja uzskats, ka nākotni var paredzēt un izplānot, balstoties un pagātnes un esošas situācijas analīzi. 21. gadsimta teorija paredz, ka plānošanas procesu jāveic ņemot vērā straujo pārmaiņu faktu un to, ka nākotne atšķirsies no šodienas. (Forands, 2000, 9.lpp.) 1910. gadā Rainis rakstīja “Pastāvēs, kas pārvērtīsies!”. 21. gadsimta uzņēmējdarbības vidē notiek radikālas pārmaiņas, līdz ar to plānot kā iepriekš uz trim, pieciem vai desmit gadiem nav iespējams. Savukārt tās nenoliedz stratēģijas nepieciešamību. Stratēģijas izveide ir svarīgs uzņēmuma vadības elements un veiksmes nosacījums, tomēr atkarībā no ārējiem un iekšējiem faktoriem ir nepieciešams attiecīgi koriģēt organizācijas plānus, nevis strikti rīkoties pēc ieplānotas shēmas.
Anotāciju nav.































































