Author:
Evaluation:
Published: 06.05.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Used
  • Summaries, Notes 'Valsts pārvaldes reforma', 1.
  • Summaries, Notes 'Valsts pārvaldes reforma', 2.
  • Summaries, Notes 'Valsts pārvaldes reforma', 3.
  • Summaries, Notes 'Valsts pārvaldes reforma', 4.
Extract

Lai noskaidrotu to vai visas iestādes var pārveidot par aģentūrām vajadzētu uzmanību pievērst Publisko aģentūru likumam. Publisko aģentūru likuma 3. panta 2. daļa nosaka to ka ja atvasinātai publisko tiesību juridiskajai personai likumā ir piešķirtas tiesības izveidot valsts pārvaldes iestādi, tā var veidot aģentūru. Uz šādu aģentūru ir attiecināms tiesību normas, kas regulē pašvaldības aģentūru izveidošanu un darbību. Tas nozīme ka par āģentūram var tiek uzskatītas tikai valsts pārvaldes iestādes. Valsts aģentūra ir Ministru kabineta locekļa pārraudzībā esoša valsts pārvaldes iestāde, kurai ar likumu vai Ministru kabineta noteikumiem uzdotas noteiktas valsts pārvaldes funkcijas un kura tās veic atbilstoši pārvaldes līgumam, ko noslēdz ministrs ar valsts aģentūras direktoru. To nosaka Publisko aģentūru likuma 4. pants.
Valsts aģentūrai piemīt sekojošas valsts pārvaldes funkcijas:
• Sniegt pakalpojumus valsts un pašvaldību iestādēm;
• Sniegt publiskos pakalpojumus privātpersonām;
• Vadīt un realizēt valsts, pašvaldību un starptautiskus projektus un programmas.
Publisko aģentūru likuma 9. panta 1. daļa nosaka to ka ministrs valsts aģentūras pārraudzību īsteno tieši vai ar ministrijas vai citas valsts pārvaldes iestādes starpniecību. Vēl ļoti būtiski vajadzētu pievērst uzmanību 3. panta 1. daļai, kura nosaka ka valsts var izveidot valsts aģentūras, bet pašvaldības var izveidot pašvaldību aģentūras. Tā kā es jau pievērsu uzmanību valsts aģentūrām, tagad vajadzētu pievērst uzmanību pašvaldību aģentūrām.

Atlants