-
Projekts par inovācijas vadību
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Īsa informācija par uzņēmumu | 4 |
3. | Problēmas iespējamie risinājumi | 7 |
4. | Produkta apraksts | 9 |
5. | Produkta izstrādes gaita | 11 |
6. | Biznesa idejas realizēšanas finansēšana | 12 |
Atbildes uz 8 jautājumiem | 13 |
5. Produkta izstrādes gaita
Produkta izstrādei izvēlēts viens no izplatītākajiem un pieņemtākajiem jauna produkta attīstības procesa konceptuālajiem aprakstiem- Clark & Fujimoto (1991) izstrādātais apraksts, kas identificē piecas veiksmīgas, bet savstarpēji pārklājošas procesa fāzes:
1. Koncepcijas izstrādes fāze- tiek pēc iespējas precīzāk noteikts, ko tieši patērētāji sagaida no šī produkta. Piemēram, iespējams, ka viņiem vel bez ērtas/praktiskas lietošanas ir ļoti svarīgs ārējais dizains, tā sevi pasniedot kā cilvēku, kas novērtē kvalitāti un ēstētisko pusi.
2. Produkta plānošanas fāze- tiek noteikti tehniskie parametri un gaidāmās ražošanas izmaksas.
3. Produkta projektēšanas fāze- jāizstrādā ražošanas tehnoloģija, jāizprojektē ražošanas iekārtas, kā arī kurā posmā nepieciešams iekļaut cilvēku roku darbu. Savukārt aksesuāru izgatavošana dalīti ir gan roku, gan tehnikas darbs, toties tas jau vairs nav tik komplicēti. Jāmekē piegādātāji.
4. Procesa projektēšanas fāze- jāuzkonstruē, jātestē un jāuzlabo ražošanas iekārtas. Detalizēti tiek noteikts materiālu un naudas plūsma, kā arī tiek noteikti darba grafiki. Meklēti ieinteresētie vairumtirgotāji un sākta reklāma.
…
Šajā darbā ir aprakstīta inovatīva prece, kurai ir spēcīgs attīstības potenciāls, priekšrocības salīdzinājumā ar citām līdzīgām precēm, un kura var piesaistīt cilvēkus sava praktiskuma dēļ. Piedāvātās preces galvenā ideja ir mūzikas atskaņošanas austiņas, kuras pēc to lietošanas pašas sevi sarullē, lai patērētājam nebūtu katru reizi pirms to lietošanas jādarbojas ar vadu „atmudžināšanu”. Nekur netika atrasta informācija par šādu vai līdzīgu preci. Šādas preces ražošana sekmēs elektronikas aksesuāru attīstību.