Author:
Evaluation:
Published: 24.02.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Ieskaites jautājumi un atbildes uzņēmumu vadīšanā', 1.
  • Summaries, Notes 'Ieskaites jautājumi un atbildes uzņēmumu vadīšanā', 2.
  • Summaries, Notes 'Ieskaites jautājumi un atbildes uzņēmumu vadīšanā', 3.
Extract

1.VADĪŠANA: 1)plānošana, organizēšana, personāla virzīšana, kontroles process, kurā uzņ.darbinieku darbs un visi uzņ.līdzekļi tiek lietoti, lai sasniegtu uzņ.mērķus; 2)mērķtiecīga cilvēku darbības koordinācija nolūkā iegūt noteiktus rezultātus.
3.ORGANIZĀCIJA – 1)vismaz 3 cilvēki, 2)kurus apvieno vienots mērķis, 3)kuri šo mērķi pieņem par vienotu. Neformālā org-ja veidojas uz cilvēku savstarpējo vajadzību apmierināšanas pamata. Formālā org-ju iekšienē var veidoties neformālas grupas.
5. (19.) ORGANIZĀCIJU TIPI – 1)Birokrātiskā (MEHĀNISKĀ) – struktūra ir iepriekš noteikta, pienākumi stingri sadalīti, grūti piemēroties apkārtējās vides prasībām, pienākumu sadale skaidri izprotama – organizatoriski hierarhiskā jeb lineārā struktūra; Organizatoriski funkcionālā struktūra; Org.līniju atbalsta struktūra. 2)Adaptīvā (ORGANISKĀ) – pārmaiņu iespējamība, apjomīgu uzdevumu risināšanas priekšrocība, savstarpēju aktivitāšu iespēja, laika un līdzekļu ierobežotība – Matricas tipa organizācija; Tīkla struktūra.
9. IEKŠĒJĀ VIDE – ar to org-ja realizē savus mērķus: 1)cilvēki; 2)struktūras kā cilvēki sakārtoti pienākumu izpildei; Tajā notiek konkrētu uzņ-bas lēmumu pieņemšana.
10.ĀRĒJĀ VIDE – 1)tieši ietekmējošā (patērētāji, konkurenti, likumdošana, sabiedriskas organizācijas, masu mediji); 2)netieši ietekmējošā (valsts ekonomika, starptautiskās attiecības, sociāli kulturālās attiecības, zinātne un tehnika, valsts politika).
11.ORGANIZĀCIJAS MISIJA UN MĒRĶI– organizācijas vispārējs mērķis, fundamentālu nodomu apgalvojums. Organizācijas misijas izvēlēšanās vispārējie principi: mērķtirgus, mērķpircējs, organizācijas tehnoloģijas, organizācijas ārējā vide, organizācijas darba kultūra, mikrovide, organizācijas attiecību koncepcija, organizācijas preces vai pakalpojumi. Mērķi: 1)stratēģiskie – ilgtermiņa mērķi, kurus nosaka augtākā līmeņa menedžeri, tie saistīti ar jaunu preču ražošanu, jauna mērķtirgus iekaroš-u; 2)taktiskie – vidēji ilgtermiņa mērķi.
12.MĒRĶU HIERARHIJA: 1)augstākās vadības pārziņā – sabiedrības vajadzību apmierināšana, misija, organizācijas vispārējie mērķi (institucionālie, stratēģiskie, ilgtermiņa), spec.vispārējie mērķi (mārketinga, finansu, ražošanas); 2)vidējo vadītāju pārziņā – spec.visp.m., org.nodaļu, apakšvienību m., org.dienestu un vienību m.; 3)zemākie (tehniskas vadīšanas problēmas) – organizācijas dienestu un vienību mērķi., individuālie mērķi. …

Author's comment
Atlants