Author:
Evaluation:
Published: 06.12.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Not used
  • Research Papers 'LR Satversmes institucionalizācija: lēmējvara, izpildvara un tiesu vara, prezide', 1.
  • Research Papers 'LR Satversmes institucionalizācija: lēmējvara, izpildvara un tiesu vara, prezide', 2.
  • Research Papers 'LR Satversmes institucionalizācija: lēmējvara, izpildvara un tiesu vara, prezide', 3.
  • Research Papers 'LR Satversmes institucionalizācija: lēmējvara, izpildvara un tiesu vara, prezide', 4.
  • Research Papers 'LR Satversmes institucionalizācija: lēmējvara, izpildvara un tiesu vara, prezide', 5.
  • Research Papers 'LR Satversmes institucionalizācija: lēmējvara, izpildvara un tiesu vara, prezide', 6.
  • Research Papers 'LR Satversmes institucionalizācija: lēmējvara, izpildvara un tiesu vara, prezide', 7.
Extract

Latvija ir tipiska parlamentāra republika. Salīdzinot ar prezidentālo republiku, kurā prezidentam ir gan valsts, gan valdības galvas pilnvaras un funkcijas, parlamentārajā republikā ir vieglāk nodrošināt varas bilanci starp likumdevēju un izpildvaru, jo nav tik liela varas koncentrācija vienas personas rokās.
Izpildvara pieder Ministru kabinetam, kas sastāv no Ministru prezidenta un viņa aicinātiem ministriem. Ministru kabinetu sastāda persona, kuru uz to aicina Valsts prezidents par Ministru prezidentu Valsts prezidents parasti izvēlas tās partijas pārstāvi, kura ir guvusi visvairāk vietu Saeimā. Ministru kabinets stājas pie amata pienākumu pildīšanas pēc tam, kad Saeima noklausījusies Ministru kabineta ziņojumu par Ministru kabineta sastādīšanu un deklarāciju par kabineta iecerēto darbību, izteikusi tam uzticību. Ministru prezidents un viss Ministru kabinets par savu darbību ir atbildīgi Saeimas priekšā. Ja Saeima izteic neuzticību Ministru prezidentam, tad jāatkāpjas visam kabinetam. Ministru skaitu un to darbības apjomu, kā arī valsts iestāžu savstarpējas attiecības nosaka likums. …

Author's comment
Atlants