Evaluation:
Published: 11.12.2015.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Not used
  • Research Papers 'Ieņēmumu uzskaites problēmas pašvaldībās', 1.
  • Research Papers 'Ieņēmumu uzskaites problēmas pašvaldībās', 2.
  • Research Papers 'Ieņēmumu uzskaites problēmas pašvaldībās', 3.
  • Research Papers 'Ieņēmumu uzskaites problēmas pašvaldībās', 4.
  • Research Papers 'Ieņēmumu uzskaites problēmas pašvaldībās', 5.
  • Research Papers 'Ieņēmumu uzskaites problēmas pašvaldībās', 6.
  • Research Papers 'Ieņēmumu uzskaites problēmas pašvaldībās', 7.
  • Research Papers 'Ieņēmumu uzskaites problēmas pašvaldībās', 8.
  • Research Papers 'Ieņēmumu uzskaites problēmas pašvaldībās', 9.
  • Research Papers 'Ieņēmumu uzskaites problēmas pašvaldībās', 10.
  • Research Papers 'Ieņēmumu uzskaites problēmas pašvaldībās', 11.
  • Research Papers 'Ieņēmumu uzskaites problēmas pašvaldībās', 12.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  IEŅĒMUMU UZSKAITE PAŠVALDĪBĀS    4
2.  IEŅĒMUMU UZSKAITES PROBLĒMAS PAŠVALDĪBĀS    8
2.1.  Problēmas valsts nodevu administrēšanas procesā    9
3.  VALSTS KONTROLES DIENESTA ATKLĀTĀS KĻŪDAS    11
  SECINĀJUMI    14
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    15
Extract

SECINĀJUMI
1. Ministru kabineta noteikumos ir noteikts, ka budžeta iestāžu ieņēmumus klasificē 7.grupās. 1.grupa nodokļu ieņēmumi, pašvaldībām sastāda aptuveni vairāk kā pusi no kopējiem budžeta ieņēmumiem. 4.grupa ārvalstu finanšu palīdzība, pašvaldībām ir nozīmīgs ieņēmumu gūšanas avots.
2. Salīdzinot IIN ieņēmumus, kas 2013.g. Jelgavas pilsētai bija 33 milj. EUR ar ES finansējumu kopsummu – 14 milj. EUR un tos pašus rādītājus Zemgales reģionā kopā, attiecīgi 131 milj. EUR un 139 milj. EUR, tad visā reģionā kopumā ES atbalsts pašvaldībām sniedz tik pat lielu ieguvumu, kā iedzīvotāju nodokļa iekasēšana.
3. Tā kā pilnībā nav ieviests uzkrājuma princips nodokļu un nodevu uzskaitē, Saimnieciskā gada pārskatā nav pilnīga uzrādītā informācija par nodevu ieņēmumiem. Pastāv risks, ka nodevas netiek iekasētas un uzskaitītas pilnā apmērā, ko Valsts kontrole norāda jau kopš 2006.gada. Nodevu administrēšanas sistēma ir pārāk sarežģīta un sadrumstalota.
4. Valsts kontroles revīzija atklājusi pārkāpumus ieņēmumu uzskaitē vairākās pašvaldībās, jo tur par pakalpojumiem iekasēta nauda, bet nav izsniegti maksājumu dokumenti. Turklāt pat konstatēta "jaunrade", pašvaldībās pašiem veidojot fiktīvus dokumentus.
5. Valsts ieņēmumu dienests, veicot savā kompetencē esošas pārbaudes, ir atzinusi, ka nav iespējams gūt priekšstatu par ieņēmumiem no pakalpojumiem, ko sniedz Līgatnes novada dome – nav skaidrības par naudas kustību no kases aparāta uz galveno kasi, darījumi nav iekļauti PVN deklarācijās un grāmatvedība nav kārtota tā, lai varētu gūt skaidru priekšstatu par finansiālo stāvokli, konstatēt katra saimnieciskā darījuma sākumu un izsekot tā norisei.

Author's comment
Atlants