Evaluation:
Published: 11.01.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
  • Research Papers 'Skolotāju kolektīva vadīšanas stili un motivācija izglītības iestādē', 1.
  • Research Papers 'Skolotāju kolektīva vadīšanas stili un motivācija izglītības iestādē', 2.
  • Research Papers 'Skolotāju kolektīva vadīšanas stili un motivācija izglītības iestādē', 3.
  • Research Papers 'Skolotāju kolektīva vadīšanas stili un motivācija izglītības iestādē', 4.
  • Research Papers 'Skolotāju kolektīva vadīšanas stili un motivācija izglītības iestādē', 5.
  • Research Papers 'Skolotāju kolektīva vadīšanas stili un motivācija izglītības iestādē', 6.
Extract

Kā jau minēju ievadā, skolas kolektīva veiksmīga darbība lielā mēra ir atkarīga no skolas vadības jeb administrācijas. Ļoti svarīgi ir, cik augsts ir administrācijas profesionālās kompetences līmenis un vai skolas vadība spēj veiksmīgi savstarpēji sadarboties un vai administrācija ir vērsta uz kolektīva attīstību un radošā potenciāla izkopšanu. Vadīšana ir attīstības plānošana, lēmumu pieņemšana un pieņemto lēmumu izpildes procesa nodrošināšana, iesaistot grupas vai organizācijas locekļus un līdzekļus1 Izglītības iestādēs kolektīva vadītājs ir direktors. Viņš ir atbildīgs par skolas darba organizāciju un rezultātiem. Skolas darba kvalitāti var būtiski uzlabot, ja skolas direktors spēj izveidot labu komandu, kura ir kompetenta un atbalsta jaunas idejas. Ar jēdzienu „vadības stils” tiek raksturota skolas direktora un skolotāju mijiedarbību. Vadības stils ir konkrētam vadītājam raksturīgs paņēmienu kopums, ar kuriem viņš iedarbojas uz saviem padotajiem, ietekmē viņu darbību un uzvedību.2 Kurts Levins ir iztrādājis teoriju, kurā ir klasificējis vadības stilus, iedalot tos trīs grupās:
autoritārais;
demokrātiskais;
lierālais stils.3
Paraksturošu minētos stilus.…

Author's comment
Atlants