-
Vai zaļam produktam ir nākotne?
Lai šāds videi draudzīgs dzīvesveids kļūtu vēl populārāks, jau no pašas bērnības jāmēģina pieradināt un mācīt bērnus domāt zaļi. Taču zaļš produkts ne vienmēr nozīmē, ka tas ir tik zaļš, cik liekas. Piemēram, elektromobiļi ir kļuvuši ļoti populāri mūsdienās, jo, iegādājoties tādu, var ievērojami samazināt kaitīgo izmešu daudzumu, kā arī ieekonomēt uz degvielas vai gāzes. Bet kas šajā gadījumā ir lācītim vēderā? Elektromobiļu ražošanas rezultātā tiek radīti par aptuveni 1.4 reizi vairāk CO2 izmešu kā iekšdedzes dzinēja līdziniekam. Vai, raugoties no šādas puses, šo produktu var saukt par zaļo un videi draudzīgu?
Katrs no mums dzīvo zaļi savu iespēju robežās. Viennozīmīgi vienmēr būtu kur tiekties un darīt vēl labāk. Ja jau kāda videi nedraudzīga lieta, piemēram, plastmasas pudele, ir iekļuvusi jūsu mājās – tā ir jāizmanto pēc iespējas ilgāk, nevis jāmet uzreiz miskastes maisā. Pretējā gadījumā cilvēks apzinās, ka “plastmasa ir slikti”, un cenšas atbrīvoties no šīs preces pēc iespējas ātrāk, taču šāda stratēģija arī nav pareiza. Plastmasa ir jāizmanto tik ilgi, cik tā var jums nokalpot. Ikvienam vajadzētu apzināties, ka viss nāk ar gaidīšanu. Spert nelielu, bet nozīmīgu soli pretī mūsu pasaules ekoloģijai un atbalstot zaļos produktus, cilvēcei vēl ir iespēja glābt savu planētu Zemi.
…
Zaļš jeb bioloģisks produkts ir tāds, kurš tiek ražots saskaņā ar dabu – ražošanas rezultātā tiek piedāvāti tikai veselībai droši produkti, kuri tiek izgatavoti bez ķīmiski sintezētām vielām un citām piedevām. Zaļš produkts tiek uzskatīts kā videi draudzīgs, jo, kā jau minēts iepriekš, to ražošanā netiek izmantoti pescitīdi, minerālmēsli un citas ķīmiskās vielas. Ar katru gadu veikalos parādās vairāk un vairāk plauktu ar precēm, kurām virsū rakstīts “ekoloģiski tīrs”. Tas nozīme, ka pasaule virzas uz “zaļo dzīvi” un cenšas popularizēt šo virzienu arī sabiedrībā. Tas, ka zaļajam produktam ir nākotne, liecina augošs “zaļo cilvēku” skaits. Mūsdienu modernais un populārais jēdziens”eko” pārliecinoši iekaro arī Latvijas tirgu. Taču galvenā problēma, kas varētu apdraudēt zaļā produkta nākotni ir izmaksas, kuras ir nepieciešamas, lai varētu draudzēties ar vidi. Nav jau noslēpums, ka ekoloģiski produkti ar marķējumu ir daudz dārgāki, nekā parastie.




