• Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciālām vajadzībām

     

    Term Papers51 Pedagogy, Management

Author:
Evaluation:
Published: 01.03.2016.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 63 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 1.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 2.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 3.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 4.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 5.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 6.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 7.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 8.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 9.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 10.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 11.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 12.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 13.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 14.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 15.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 16.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 17.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 18.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 19.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 20.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 21.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 22.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 23.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 24.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 25.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 26.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 27.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 28.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 29.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 30.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 31.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 32.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 33.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 34.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 35.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 36.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 37.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 38.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 39.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 40.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 41.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 42.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 43.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 44.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 45.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 46.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 47.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 48.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 49.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 50.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 51.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 52.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 53.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 54.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 55.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 56.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 57.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 58.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 59.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 60.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 61.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 62.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 63.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 64.
  • Term Papers 'Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciā', 65.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
1.  Skolas vadītāja profesionalitāte efektīvas vadības modeļa izvēlē    7
1.1.  Menedžmenta teorijas    7
1.2.  Profesionalitātes kritēriji    14
1.3.  Vadības stili un tipi    20
2.  Skolas darba vide    23
2.1.  Skolas ārējā vide un tās faktori    23
2.2.  Skolas iekšējā vide un tās faktori    26
2.2.1.  Iekšējās vides faktori    26
2.2.2.  Mērķi un resursi    28
2.2.3.  Darbinieki un struktūra    31
2.2.4.  Organizācijas kultūra    33
2.2.5.  Tehnoloģijas    35
3.  Izglītības iestādes cilvēkiem ar speciālām vajadzībām darbības juridiskais pamats un dokumentācija    36
4.  Darba vides izpēte    39
4.1.  Pētniecisko metožu izvēles pamatojums un respondentu raksturojums    39
4.2.  Pedagogu viedokļa izvērtējums    40
4.3.  Audzēkņi – skolas vides līdz veidotāji    46
5.  Ieteikumi vadītājiem darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciālām vajadzībām    53
  Secinājumi    55
  Literatūra    56
  Pielikumi    60
Extract

Secinājumi
Izstrādājot maģistra darbu par tēmu „Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciālām vajadzībām”, izvirzītais mērķis tika sasniegts, pamatojoties uz norādīto uzdevumu izpildi:
1. Zinātniskajā un metodiskajā literatūrā ir pietiekami daudz apskatīti jautājumi par vadības stiliem, tipiem un metodēm, tajā skaitā izglītības iestādēs, taču ir ļoti maz literatūras, kas šos jautājumus analizē attiecībā uz audzēkņiem kā cilvēkiem ar speciālām vajadzībām.
2. Skolas vadītāja kompetencē ietilpst katra skolotāja un katra darbinieka stipro pušu attīstīšana, lai veicinātu tādas darba vides veidošanos, kurā katrs strādājošais un katrs skolēns, juzdamies drošs un aizsargāts, varētu radoši strādāt, panākot maksimāli iespējamo pozitīvo sadarbību sistēmā skolēns – skolotājs - vadība.
3. Analizējamajā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciālām vajadzībām iezīmējas skolas vadītāja demokrātiskais vadības stils kā dominējošais ar atsevišķām autoritārā vadības stila iezīmēm, taču tās kopumā netraucē radoša darba izpausmēm kolektīvā.
4. Pedagogi, dodami kopumā pozitīvu vērtējumu darba vides ārējiem un iekšējiem faktoriem, kas viņiem pašiem ļauj sekmīgi iesaistīties darba vides veidošanā, ar to akceptē savas mācību iestādes vadītāja vadības stilu un pamatmetodes, kas savukārt ir laba garantija izglītības iestādei cilvēkiem ar speciālām vajadzībām noteikto uzdevumu izpildei.

Author's comment
Atlants