Author:
Evaluation:
Published: 15.02.2021.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 1 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
  • Research Papers 'Lietuvas Republikas Muitas administrācijas stratēģijas novērtējums', 1.
  • Research Papers 'Lietuvas Republikas Muitas administrācijas stratēģijas novērtējums', 2.
  • Research Papers 'Lietuvas Republikas Muitas administrācijas stratēģijas novērtējums', 3.
  • Research Papers 'Lietuvas Republikas Muitas administrācijas stratēģijas novērtējums', 4.
  • Research Papers 'Lietuvas Republikas Muitas administrācijas stratēģijas novērtējums', 5.
  • Research Papers 'Lietuvas Republikas Muitas administrācijas stratēģijas novērtējums', 6.
  • Research Papers 'Lietuvas Republikas Muitas administrācijas stratēģijas novērtējums', 7.
  • Research Papers 'Lietuvas Republikas Muitas administrācijas stratēģijas novērtējums', 8.
  • Research Papers 'Lietuvas Republikas Muitas administrācijas stratēģijas novērtējums', 9.
  • Research Papers 'Lietuvas Republikas Muitas administrācijas stratēģijas novērtējums', 10.
  • Research Papers 'Lietuvas Republikas Muitas administrācijas stratēģijas novērtējums', 11.
  • Research Papers 'Lietuvas Republikas Muitas administrācijas stratēģijas novērtējums', 12.
  • Research Papers 'Lietuvas Republikas Muitas administrācijas stratēģijas novērtējums', 13.
  • Research Papers 'Lietuvas Republikas Muitas administrācijas stratēģijas novērtējums', 14.
  • Research Papers 'Lietuvas Republikas Muitas administrācijas stratēģijas novērtējums', 15.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Lietuvas Republikas Muitas administrācijas īss raksturojums    5
2.  Lietuvas Republikas Muitas administrācijas un Latvijas Republikas Valsts ieņēmumu dienesta aktuālo stratēģiju analīze un novērtējums    6
  Secinājumi un priekšlikumi    13
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    14
Extract

Secinājumi un priekšlikumi
Ir izstrādāti šādi secinājumi:
1. Gan Lietuvas Muitas, gan Latvijas VID attīstības plānošanas dokumentos stratēģiskie mērķi tiek definēti vispārīgi, ir būtiski saprast, kādi ir iestādes mērķi, kādi rezultāti un kādos termiņos tie ir jāsasniedz. Precīzi definēti un darbinieku izprasti mērķi, ir kā priekšnosacījums sekmīgai stratēģijas īstenošanai, nevar sasniegt rezultātus, nesaprotot, kas vispār ir jāsasniedz, kāpēc un kad.
2. Latvijas VID stratēģijā ir iekļauta sadaļa “Stratēģijas īstenošanas novērtēšana”, atspoguļojot uzdevumu īstenošanas darbības rezultātus un rezultatīvos rādītājus, tomēr daļēji rezultatīvie rādītāji ne vienmēr ir konkrēti, izmērāmi un laikā ierobežoti. Ne visos gadījumos tiek veikts sasniegto rezultātu izvērtējums. Daļa noteikto rādītāju pēc būtības neliecina par konkrēta mērķa sasniegšanu vai nav sasaistāmi ar konkrēto uzdevumu un mērķi. Toties Lietuvas Muitas administrācija savā plānošanas dokumentā nav detalizējusi uzdevumu īstenošanas darbības rezultātus un rezultatīvos rādītājus, iespējams, tādējādi liedzot iespēju, pieņemt lēmumus par nepieciešamajām izmaiņām stratēģijā, jo nenotiek precīzi analizēta mērķa īstenošana.
3. Gan Lietuvas Muitas stratēģijā, gan Latvijas VID stratēģijā nav iekļauts nepieciešamo resursu - budžeta novērtējums, kas nepieciešams izvirzīto mērķu sasniegšanai.
Balstoties uz secinājumiem, tiek izvirzīti šādi priekšlikumi:
1. Gan Lietuvas Muitas iestādei, gan Latvijas VID savās stratēģijās sīkāk definēt mērķus, balstoties uz SMART principu.

Author's comment
Atlants