Evaluation:
Published: 10.06.2011.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Essays 'Uzņēmuma konkurējošo vērtību izvērtējums', 1.
  • Essays 'Uzņēmuma konkurējošo vērtību izvērtējums', 2.
  • Essays 'Uzņēmuma konkurējošo vērtību izvērtējums', 3.
  • Essays 'Uzņēmuma konkurējošo vērtību izvērtējums', 4.
  • Essays 'Uzņēmuma konkurējošo vērtību izvērtējums', 5.
Extract

Vērtības katram cilvēkam ir atšķirīgas, tāpat arī katrai konkrētajai organizācijai ir savas vērtības. Organizācijas vērtības tiek ietvertas organizācijas kultūrā, kas ir „atmosfēra, valdošā pārliecība, tās ir tās vērtības, normas un vadīšanas stils, kāds izveidojies darbavietā, nostiprinot iekšējo integrāciju un pielāgojoties ārējās vides apstākļiem”.
Viena no organizācijas kultūras funkcijām ir pielāgošanās ārējai videi, ko nodrošina organizācijas misijas, mērķu un stratēģijas kopīgā izpratne, mērķu sasniegšanas līdzekļu un kritēriju saskaņotība. Kultūra nosaka uzņēmuma vadības un darbinieku savstarpējās attiecības. Veidojot uzņēmumu, vadībai jāpārdomā un jāizveido kultūras pirmmodelis – koncepcija, kas satur vairākus komponentus, kurus iedala – idejiskos (normas, vērtības un pamatpriekšraksti) un uzvedības (rituāli, leģendas, simboli, sadzīviskā rīcība, attieksme pret klientu un kolēģiem). Abi komponenti ir savstarpēji saistīti, turklāt uzvedības komponenti ir idejiskā komponenta izpausme rīcībā.…

Atlants