Author:
Evaluation:
Published: 21.04.2011.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Ieskaite izglītības vadības kvalitātē', 1.
  • Summaries, Notes 'Ieskaite izglītības vadības kvalitātē', 2.
  • Summaries, Notes 'Ieskaite izglītības vadības kvalitātē', 3.
  • Summaries, Notes 'Ieskaite izglītības vadības kvalitātē', 4.
Extract

Kvalitāte – “īpašību kopums (drošums, lietderība, morālas, estētiskas u.c. īpašības), kas raksturo konkrēta objekta atbilstību izvirzītajām prasībām. To nosaka saskaņa ar kritērijiem, kuri ir dinamiski un mainīgi.”
Lai gan kvalitāte ir viens no stūrakmeņiem augstākajā izglītībā, par pašu kvalitātes jēdzienu joprojām ir daudz neskaidrību un pārpratumu. Daļa no dažādajām kvalitātes definīcijām ir labāk piemērojamas augstākās izglītības sistēmām – sistēmām, kurām ir dinamiska un pozitīva loma sabiedrībā, kultūrā un ekonomikā. Tātad, ir jāizdara patvaļīga kvalitātes izpratnes izvēle un šī izvēle tālāk ietekmēs pieeju kvalitātes vērtēšanas gaitai.
Kvalitātes galvenie pamatprincipi ir visu lietu kārtība, personiska atbildība, profesionalitāte, attīstības kontrole.…

Author's comment
Atlants