Author:
Evaluation:
Published: 11.05.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 1 units
References: Not used
  • Research Papers 'Vides komunikācija un Jelgavas atkritumu saimniecības situācijas analīze un attī', 1.
  • Research Papers 'Vides komunikācija un Jelgavas atkritumu saimniecības situācijas analīze un attī', 2.
  • Research Papers 'Vides komunikācija un Jelgavas atkritumu saimniecības situācijas analīze un attī', 3.
  • Research Papers 'Vides komunikācija un Jelgavas atkritumu saimniecības situācijas analīze un attī', 4.
  • Research Papers 'Vides komunikācija un Jelgavas atkritumu saimniecības situācijas analīze un attī', 5.
  • Research Papers 'Vides komunikācija un Jelgavas atkritumu saimniecības situācijas analīze un attī', 6.
  • Research Papers 'Vides komunikācija un Jelgavas atkritumu saimniecības situācijas analīze un attī', 7.
Extract

Šķirotie atkritumi kļūst par otrreizējām izejvielām, no kurām ražo citas preces. Atdalot iepakojumu no pārējiem atkritumiem, samazinās iepakojuma daudzums. Iepakojuma pārstrāde taupa enerģiju un citus dabas resursus. Jo vairāk šķiros atkritumus, jo būtiskāk samazināsies atkritumu daudzums atkritumu poligonā, tiks ietaupīta enerģija un resursi.
Šobrīd vides komunikācijas process saistībā ar šķiroto atkritumu saimniecību norisinās diezgan intensīvi, taču joprojām iedzīvotāji netiek pietiekami iesaistīti un problēma netiek risināta.
Vides informāciju sniedz Zemgales reģiona sadzīves atkritumu apsaimniekošanas projekta iesaistītās organizācijas, pašvaldība, „Jelgavas komunālie pakalpojumi” un masu mēdiji.
Pozitīvi, ka šī informācija ir patiesa, kvalitatīva, precīza, pamatota un palīdz veidot pareizi vides apziņu visiem iedzīvotājiem.
Negatīvā puse ir informācijas nepietiekamība, šādas iedzīvotājiem nepieciešamās informācijas ir ļoti maz. Nepieciešamo informāciju var atrast internetā, un retu reizi laikrakstos, taču būtiski ir informēt un piesaistīt visus iedzīvotājus, jo šī problēma ar atkritumu šķirošanu skar visu sabiedrību.
Vides izglītība šajā sektorā sekmēta ir ļoti maz. Dažās skolās sniedz bērniem informāciju par atkritumu šķirošanu audzināšanas stundās, bet tā ir vairāk informācija, nevis izglītība. To varētu izskaidrot arī ar pašu iedzīvotāju, tai skaitā skolotāju un vecāku pasivitāti un viņu nepietiekamo izglītību šajā jomā. Arī nekādu semināru vai izstādes netiek veidotas, kas varētu būtiski ietekmēt iedzīvotāju uztveri un zināšanas.…

Author's comment
Atlants