-
Pedagoga darbības normatīvais ietvars
Secinājumi
1. Mācību procesa pilvērtīga nodrošināšana jebkurā izglītības iestādē kā arī paša pedagoga pamatkritējis, ir pilvērtīgi nodrošināta mācību vide, gan ar atbiltošiem mācķibu materiāliem, kā arī emocionāli sagatavotam m ācību procesam, sniedzot skolēniem ne tikai mācību pareizu struktūru, bet arī emocionāli atvērtu un radošu mācību vidi.
2. Pedagoga veidota sadarbība ar skolēniem sniedz ne tikai pilvērtīgu un plašu zināšanu ieguvi, bet arī skolēniem sniedz psiholoģisku pacēlumu.
3. Novērtēsnas pamatkritēji parāda pegagoga ne tikai spēju mācīt pareizi savu priekšmetu, bet palīdz arī atrast būtiskus vai ne tik būtiskus trūkumus mācību procesa pilveidei.
4. Pedagoga darbības novērtēšana spēj būtiski parādīt cik ieinteresēti un mērķtiecīgi pedagogs spēj iesaistīt skolēnus klases, izglītības iestādes, ārpusskolas aktivitātēs.
…
Kā katrā profesijā arī pedagoģijā ietver sevī profesionālās darbībās kvalitātes novērtēšanas kārtību. Turpmāk tekstā atrunājot Ministru kabineta noteikumi Nr. 501, kas nosaka pedagoga normatīvus un novērtēšanas kārtību. Patstāvīgajā darbā izcelšu svarīgākos pedagoga darbā ietvertos normātīvos aktus. Konspektējot MK noteikumus Nr. 501, visārīgajos jautājumos vēlos izcelt, manuprāt svarīgākos aspektus kas nosaka pedagoģisko profesionālās darbībās novērtēšanas kvalitāti. Kā pirmo pakāpi ieguvušos pedagoga profesionālo darbību raksturojumu, atrunājot svarīgākos punktus: mērķtiecīgi organizēts mācību process un nodrošināta labvēlīga mācību vide; - mācību procesa pilvērtīga nodrošināšana jebkurā izglītības iestādē kā arī paša pedagoga pamatkritējis, ir pilvērtīgi nodrošināta mācību vide, gan ar atbiltošiem mācķibu materiāliem, kā arī emocionāli sagatavotam m ācību procesam, sniedzot skolēniem ne tikai mācību pareizu struktūru, bet arī emocionāli atvērtu un radošu mācību vidi.