Evaluation:
Published: 25.04.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 14 units
References: Used
  • Research Papers 'Pārveidojošās vadīšanas realizācijas iespējas izglītības iestādē', 1.
  • Research Papers 'Pārveidojošās vadīšanas realizācijas iespējas izglītības iestādē', 2.
  • Research Papers 'Pārveidojošās vadīšanas realizācijas iespējas izglītības iestādē', 3.
  • Research Papers 'Pārveidojošās vadīšanas realizācijas iespējas izglītības iestādē', 4.
  • Research Papers 'Pārveidojošās vadīšanas realizācijas iespējas izglītības iestādē', 5.
  • Research Papers 'Pārveidojošās vadīšanas realizācijas iespējas izglītības iestādē', 6.
  • Research Papers 'Pārveidojošās vadīšanas realizācijas iespējas izglītības iestādē', 7.
  • Research Papers 'Pārveidojošās vadīšanas realizācijas iespējas izglītības iestādē', 8.
  • Research Papers 'Pārveidojošās vadīšanas realizācijas iespējas izglītības iestādē', 9.
  • Research Papers 'Pārveidojošās vadīšanas realizācijas iespējas izglītības iestādē', 10.
  • Research Papers 'Pārveidojošās vadīšanas realizācijas iespējas izglītības iestādē', 11.
  • Research Papers 'Pārveidojošās vadīšanas realizācijas iespējas izglītības iestādē', 12.
  • Research Papers 'Pārveidojošās vadīšanas realizācijas iespējas izglītības iestādē', 13.
  • Research Papers 'Pārveidojošās vadīšanas realizācijas iespējas izglītības iestādē', 14.
  • Research Papers 'Pārveidojošās vadīšanas realizācijas iespējas izglītības iestādē', 15.
  • Research Papers 'Pārveidojošās vadīšanas realizācijas iespējas izglītības iestādē', 16.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Izglītības iestādes administrācijas loma izglītības vadīšanā    4
1.1.  Izglītības kvalitātes vadīšana un vērtēšana izglītības iestādē    4
1.2.  Motivācijas veicināšana skolas kolektīvā    8
2.  Izglītības iestādes vadītājs un tā funkcijas    10
2.1.  Vadīšanas metodes    11
2.2.  Vadītāja darba stils    12
  Secinājumi    15
  Izmantotā literatūra    16
Extract

Demokrātiskajam vadības stilam raksturīgs:
• piešķir saviem padotajiem patstāvību;
• iesaista viņus lēmumu pieņemšanā;
• pret cilvēkiem izturas ar cieņu, rūpējas par viņu vajadzībām;
• vadītājs ļauj padotajiem risināt jautājumus, tikai ar sarežģītākajiem uzdevumiem nodarbojas pats;
• taisnīgi tiek novērtēts kolēģu ieguldītais darbs un paveiktais;
• darbinieki tiek iesaistīti diskusijās, viņi jūt labvēlīgu attieksmi pret sevi;
• vadītājs uzņemas atbildību, saprātīgi riskē, prasa saprātīgu disciplīnu;
• regulāri papildina savas zināšanas, kā arī mudina uz to padotos;
• izvēlas zinošus darbiniekus.
Kolektīvos, kuros vadītājs ir demokrātiskā stila piekritējs, parasti ir labvēlīgs psiholoģiskais klimats, darbinieki jūtas brīvi, tajā pašā laikā viņi jūtas vajadzīgi un nozīmīgi. Demokrātiskais stils ir vērsts uz cilvēku, uz sabiedrību. Komunikācija notiek visos virzienos – gan starp vadītāju un padotajiem, gan starp pašiem grupas darbiniekiem. Tiek radīts labvēlīgs psiholoģiskais mikroklimats, jo cilvēki ir brīvāki. Šis stils stimulē iniciatīvu, atraisa kolektīvu radošam darbam, veicina uzticību starp cilvēkiem.

Secinājumi
Kolektīva sekmīga vadīšana, t.i., kad kopīgajam darbam ir labi rezultāti ir atkarīga lielā mērā no tā, kādu vadības stilu un attieksmes ir izvēlējusies lietot skolas administrācija un direktors. Ja direktors izmantos demokrātisko vadības stilu un viņa attieksme pret kolektīvu būs cieņpilna un skolotāju pašizglītību veicinoša, darba rezultāts būs sekmīgs un ieguvēji, pirmām kārtām, būs skolēni.
Uzskatu, ka izglītības iestādes administrācijai ir neatsverama loma izglītības iestādes kvalitātes vadībā. Izglītības iestādes vadība ir skolas iekšējā institūcija, kas plāno, organizē, koordinē, motivē un kontrolē kvalitātes vadību skolā. Bez skolas administrācijas nevarētu norisināties neviens skolai svarīgs process. Vislielākā ietekme visos procesos, arī kvalitātes vadībā ir, protams, skolas direktoram. Vadības komandas darbs ir atkarīgs no direktora vadības stila, lomām, vadības modeļiem.



Author's comment
Editor's remarks
Atlants