Evaluation:
Published: 26.04.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
  • Practice Reports 'Vērošanas prakse', 1.
  • Practice Reports 'Vērošanas prakse', 2.
  • Practice Reports 'Vērošanas prakse', 3.
  • Practice Reports 'Vērošanas prakse', 4.
  • Practice Reports 'Vērošanas prakse', 5.
  • Practice Reports 'Vērošanas prakse', 6.
  • Practice Reports 'Vērošanas prakse', 7.
  • Practice Reports 'Vērošanas prakse', 8.
  • Practice Reports 'Vērošanas prakse', 9.
  • Practice Reports 'Vērošanas prakse', 10.
  • Practice Reports 'Vērošanas prakse', 11.
  • Practice Reports 'Vērošanas prakse', 12.
  • Practice Reports 'Vērošanas prakse', 13.
  • Practice Reports 'Vērošanas prakse', 14.
  • Practice Reports 'Vērošanas prakse', 15.
  • Practice Reports 'Vērošanas prakse', 16.
  • Practice Reports 'Vērošanas prakse', 17.
  • Practice Reports 'Vērošanas prakse', 18.
  • Practice Reports 'Vērošanas prakse', 19.
  • Practice Reports 'Vērošanas prakse', 20.
  • Practice Reports 'Vērošanas prakse', 21.
  • Practice Reports 'Vērošanas prakse', 22.
  • Practice Reports 'Vērošanas prakse', 23.
  • Practice Reports 'Vērošanas prakse', 24.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Liepājas reģionālā nodaļa. Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra    3
  Liepājas pilsētas sociālais dienests. Ģimenes atbalsta daļa    4
  Liepājas pilsētas sociālais dienests. Sociālās palīdzības daļa    5
  Liepājas pilsētas sociālais dienests. Sociālo pakalpojumu daļa    6
  Veco ļaužu dzīvojamā māja    8
  Liepājas Neredzīgo biedrība    10
  Pirmās dienas dienasgrāmata    11
  Liepājas bērnunams    12
  Grupu dzīvokļi    13
  Sociāli dzīvojamā māja (kuldīgas ielā 34)    15
  Liepājas jauniešu dienas aprūpes un rehabilitācijas centrs personām ar garīgās attīstības traucējumiem    16
  Otrās dienas dienasgrāmata    18
  Nedēļas dienasgrāmata    19
  Konstruktīvs prakses pašvērtējums    20
Extract

Nedēļas dienasgrāmata
Sociālajiem darbiniekiem kopā ar vecākiem un radiniekiem ir jācīnās par pozitīvām pārmaiņām, lai katrs kliets, kuram ir garīgās attīstības traucējumi būtu laimīgs un spētu integrēties sabiedrībā. Sabiedrībai un valstij jāpalīdz realizēt sociālās aprūpes un rehabilitācijas plānus.
Tikai kopīgi sadarbojoties pašvaldībai, sabiedrībai, sociālajiem darbiniekiem un klientie, mēs varēsim palīdzēt šiem cilvēkiem noticēt savām spējām.
Manuprāt, lielākā problēma, ar kuru nācās saskarties vērošanas prakses laikā bija – bērnunams. Valstij, sabiedrībai vajadzētu risināt šo jautājumu pēc iespējas ātrāk, veicinot bērnu nonākšanu ģimeniskā vidē. Lielākā daļa bērnunama bērni, sasniedzot pilngadību, nonāk pāraudzināšanas iestādēs jeb cietumos, jo nespēj par sevi parūpēties un nonāk nabadzībā, kas veicina pārkāpt likumus cīnoties par savu eksitenci. Viņi jūtas nevienam nevajadzīgi. Bērnunams ir kā zīmogs bērnam uz visu atlikušo mūžu, kuru ir radījusi, pēc manām domām, arī sabiedrība. Bērni ir mūsu nākotne.
Apmeklējot visas šīs institūcijas, guvu priekštatu kādus pienākumus un uzdevumus veic sociālais darbinieks. Katrā institūcija tie ir atšķirīgi.

Konstruktīvs prakses pašvērtējums
Personīgā izglītības filosofija
Apmeklējot visas šīs institūcijas sniedz man daudz perspektīvu turpmākai karjerai. Taču, man vēl ir daudz jāpiestrādā pie savas personības attīstības. Nedrīkstu visu ņemt tik ļoti pie sirds un pārdzīvot.
Apmeklējot institūcijas varu pārdomāt vai ir īsti piemērota man šī profesija kā arī izvēlēties sev nākošo prakses vietu. Iespējams, arī sevi vairāk pilnveidot šajā jomā, jo sociālajam darbinniekam ir jāpārzin ļoti plašs zināšanu lauks – gan kā strādāt ar bērniem, gan kā ar personām garīga rasktura traucējumiem u.t.t.
Secinu, ka mani patiesi interesē sociālā darbinieka profesija, neesmu kļūdījusies profesijas izvēlē. …

Author's comment
Editor's remarks
Atlants