Author:
Evaluation:
Published: 26.10.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Research Papers 'Akciju sabiedrības dibināšana', 1.
  • Research Papers 'Akciju sabiedrības dibināšana', 2.
  • Research Papers 'Akciju sabiedrības dibināšana', 3.
  • Research Papers 'Akciju sabiedrības dibināšana', 4.
  • Research Papers 'Akciju sabiedrības dibināšana', 5.
  • Research Papers 'Akciju sabiedrības dibināšana', 6.
  • Research Papers 'Akciju sabiedrības dibināšana', 7.
  • Research Papers 'Akciju sabiedrības dibināšana', 8.
  • Research Papers 'Akciju sabiedrības dibināšana', 9.
  • Research Papers 'Akciju sabiedrības dibināšana', 10.
  • Research Papers 'Akciju sabiedrības dibināšana', 11.
  • Research Papers 'Akciju sabiedrības dibināšana', 12.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads   
1.  Latvijas Republikas likumdošana par uzņēmējdarbību un tās attīstības perspektīvas   
1.1.  Likumdošana par uzņēmējdarbību   
1.2.  Uzņēmējdarbības attīstības perspektīvas   
2.  Uzņēmējsabiedrības, to izveidošanas iespējas   
3.  Akciju sabiedrība   
3.1.  Vispārējs raksturojums   
3.2.  Akciju sabiedrības dibināšana   
4.  Akciju sabiedrības finansēšana   
4.1.  Finansēšanas nozīme   
Extract

Kas ir uzņēmējdarbība? Tas ir ilgstošs pasākums, kura īstenošanai cilvēks iegulda savus līdzekļus ar mērķi gūt peļņu. Rūpīgs uzņēmējs bieži vien godīgi atbildēs sev uz jautājumiem:
1. Kāpēc es gribu nodarboties ar biznesu?
2. Vai man patiks to darīt?
3. Vai man ir pietiekama pieredze un zināšanas?
4. Vai cilvēkiem mans uzņēmums būs vajadzīgs cilvēkiem?
Brīvā tirgus saimnieciskajā sistēmā ideja ir viens no svarīgākajām un vērtīgākajām bagātībām ne tikai uzņēmuma sekmīgā pastāvēšanā un attīstībā, bet arī jaunu uzņēmumu dibināšanā. Visi jaunie uzņēmumi rodas pēc kāda indivīda domas un pārliecības, ka viņa uzņēmums būs ienesīgs.
Ideja rodas dažādos apstākļos un veidos, un to rašanos nevar formāli fiksēt, piemēram, kad indivīds nonāk labvēlīgos apstākļos. Balstoties uz apstākļiem, atsevišķa persona atrod ideju, bet ne visai konkrētu, lai tūlīt varētu veikt uzņēmējdarbību, pa solim to apsverot un attīstot. Nekas netiek aizmirsts: potenciālais pieprasījums pēc precēm, ražojumu noņēmēji un citi būtiskie faktori. Apsverot minētos faktorus, idejas izgudrotājs sāk domāt par tās īstenošanu.
Tātad idejai ir neatvietojama nozīme brīvajā tirgū. Spējas pieņemt svarīgus lēmumus, pastāvīgi analizējot ārējos un ar to uzņēmumu saistītos apstākļus kļūst par ļoti svarīgām īpašībām īpašnieka repertuārā.Taču starp komersantiem ir personas, kuras uzskata, ka ideja nav galvenais dzinējspēks uzņēmuma dibināšanas procesā. Šādi komersanti aizstāv uzskatu, ka ideja ir tikai blakusprodukts drosmei uzņemties risku un spējai sakomplektēt nepieciešamos faktorus uzņēmuma radīšanai. Praktiska ideja rodas tikai darbīgu personu galvās.Pastāv doma, ka nav lielas nozīmes sagatavoties uzņēmuma nodibināšanai un vadīšanai. Kad īpašnieks sāks uzņēmumu vadīt, radīdies praktiskie padomi, kā atrisināt radušās problēmas. Piemēram, uzņēmuma īpašniekam nav jārūpējas par grāmatvedības sistēmas ieviešanu uzņēmumā, kamēr tas nenes peļņu. Bet tikko radīsies peļņa un būs jāmaksā nodokļi valdībai, tad būs jādomā par sistēmas ieviešanu, kopā ar citām problēmām, kuras agri vai vēlu būs jāatrisina īpašniekam. Rūpīgs īpašnieks ķersies pie šāda stāvokļa izpētes: valdības nostājas, inflācijas virziena, algu izmaiņām, cenu stāvokļa, patērētāju iespējām un noskaņām.
Katrs uzņēmuma vadītājs apzinās, ka rādītāji nekad nebūs pilnīgi skaidri un nenorādīs noteiktu virzienu, tāpēc ir ar mieru uzņemties risku, taču viņš cenšas, lai risks būtu pēc iespējas mazāks.
Sarežģīts jautājums topošam uzņēmuma īpašniekam ir uzņemuma atrašanās vieta. Problēmas nav, kad uzņēmējs pārņem jau eksistējošo uzņēmumu. Pērkot vai nomājot nekustamo īpašumu – zemi, uz kuras celt uzņēmumu, vispirms jāapsver, vai pats īpašnieks gribēs pavadīt savas darba dienas šai apkārtnē.…

Author's comment
Atlants