-
Komerctiesības
Nr. | Chapter | Page. |
1. | Komerclikums un tā tapšanas vēsture | |
2. | Komerclikuma uzbūve un struktūra | |
3. | Komerclikuma pieņemšanas pozitīvie aspekti | |
likuma normu vienotība būs daudz ērtāka lietotājiem | ||
jaunais Komerclikums būs apjoma ziņā mazāks par iepriekšējiem | ||
likuma normu vienotība ļaus vieglāk saskaņot likumdošanu ar Eiropas Savienības direktīvām | ||
savstarpēji vienotas normas vairs netiks mainītas atrauti viena no otras | ||
tiks novērstas pretrunas komerctiesību aktos | ||
likums būs pieņemams un labāk saprotams ārzemju investoriem | ||
4. | Komerclikuma pieņemšanas negatīvie aspekti | |
Komerclikuma popularizēšana ir nepietiekama | ||
Komerclikuma pieņemšana notiek pārāk lēni vai pārāk sasteigti | ||
problēmu rada uzņēmumu nosaukuma maiņa | ||
5. | Komerclikuma terminoloģija | |
6. | Patiesība par komerclikumu | |
7. | Finansējums | |
8. | Kopumā Komerclikums pelna atzinīgu vērtējumu |
Jau trīsdesmitajos gados, izstrādājot un pieņemot Civillikumu, Latvijas tiesību sistēma tika balstīta uz tā saucamais duālisma principu attiecībās starp civiltiesībām un komerctiesībām. Bija paredzēts izstrādāt un pieņemt arī Komerclikumu jeb, kā to toreiz dēvēja, Tirdzniecības likumu, taču tas netika izdarīts. Civillikumā pat tika ietvertas norādes uz Tirdzniecības likumiem (skat. 2004. panta piezīmi, 2321. panta piezīmi). Tai pašā laikā Civillikums nav konsekvents un regulē arī atsevišķus komerctiesību jautājumus (skat. 1538., 1759., 2028. pantu).…
Komerclikums un tā tapšanas vēsture. Komerclikuma uzbūve un struktūra. Komerclikuma pieņemšanas pozitīvie aspekti: -likuma normu vienotība būs daudz ērtāka lietotājiem; -jaunais Komerclikums būs apjoma ziņā mazāks par iepriekšējiem; -likuma normu vienotība ļaus vieglāk saskaņot likumdošanu ar Eiropas Savienības direktīvām; -savstarpēji vienotas normas vairs netiks mainītas atrauti viena no otras; -tiks novērstas pretrunas komerctiesību aktos; -likums būs pieņemams un labāk saprotams ārzemju investoriem. Komerclikuma pieņemšanas negatīvie aspekti: -komerclikuma popularizēšana ir nepietiekama; -komerclikuma pieņemšana notiek pārāk lēni vai pārāk sasteigti; -problēmu rada uzņēmumu nosaukuma maiņa. Komerclikuma terminoloģija. Patiesība par komerclikumu. Finansējums. Kopumā Komerclikums pelna atzinīgu vērtējumu.
