Author:
Evaluation:
Published: 04.01.2016.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
  • Summaries, Notes 'Uzņēmējdarbības vadīšana', 1.
  • Summaries, Notes 'Uzņēmējdarbības vadīšana', 2.
  • Summaries, Notes 'Uzņēmējdarbības vadīšana', 3.
  • Summaries, Notes 'Uzņēmējdarbības vadīšana', 4.
  • Summaries, Notes 'Uzņēmējdarbības vadīšana', 5.
  • Summaries, Notes 'Uzņēmējdarbības vadīšana', 6.
  • Summaries, Notes 'Uzņēmējdarbības vadīšana', 7.
  • Summaries, Notes 'Uzņēmējdarbības vadīšana', 8.
  • Summaries, Notes 'Uzņēmējdarbības vadīšana', 9.
  • Summaries, Notes 'Uzņēmējdarbības vadīšana', 10.
  • Summaries, Notes 'Uzņēmējdarbības vadīšana', 11.
  • Summaries, Notes 'Uzņēmējdarbības vadīšana', 12.
  • Summaries, Notes 'Uzņēmējdarbības vadīšana', 13.
  • Summaries, Notes 'Uzņēmējdarbības vadīšana', 14.
  • Summaries, Notes 'Uzņēmējdarbības vadīšana', 15.
Extract

20. Uzņēmuma vadīšanas efektivitātes novērtēšana. Līdzsvarotā vadības karte (autori Norton, Kaplan
Resursu pieeja – efektivitāti nosaka kā uzņēmuma spēju iegādāties ražošanas resursus un sekmīgi tos vadīt
Iekšējo procesu pieeja – efektivitāti aplūko kā uzņēmuma iekšējās vides elementu saskaņotu mijiedarbību, kas vērsta uz augstu produktivitātes rādītāju un korporatīvās kultūras sasniegšanu
Mērķu pieeja – novērtē, kā uzņēmums sasniedz savus izvirzītos mērķus
Uzņēmuma vadīšanas efektivitātes novērtēšanai jāizmanto kompleksa pieeja
Uzņēmuma vadīšanas efektivāte ir jāsaista ar visu uzņēmuma darbībā ieinteresēto grupu (stakeholders) apmierinātības līmeni.

Ieinteresētās grupas un efektivitātes rādītāji:
Īpašnieki – ekonomiskā peļņa, dividendes
Uzņēmuma vadība – tirgus daļa, peļņa, naudas plūsma
Darbinieki - apmierinātība ar algu, izaugsmes perspektīvas, morālā apmierinātība ar darbu un vadības attieksme
Patērētāji – preču un pakalpojumu cena, kvalitāte, pēcpārdošanas serviss, informācija
Kreditori – kredītspēja
Piegādātāji – saskaņota sadarbība ar uzņēmumu līgumpienākumu izpildīšanā
Sabiedrība – ieguldījums sabiedriskajā dzīvē
Izpildvara – atbilstība likumiem un normām

Līdzsvarotā vadības karte ir viens no instrumentiem ar kuru palīdzību var konkretizēt priekšstatu par uzņēmuma realizētām stratēģijām.
Lai varētu līdzsvarot un novērtēt uzņēmuma darbību, R.Kaplāns un D.Nortons ieviesa četras perspektīvas:[1]
1. Perspektīva- Klienti ( Ko vēlas mūsu klienti?)
2. Perspektīva- Procesi (Kādos procesos ir jāpilnveidojas, lai gūtu panākumus?)
3. Perspektīva- Apmācība un attīstība (potenciāls) (Kādi mērķi mums ir jāsasniedz, lai atbilstu mūsdienu un nākotnes prasībām?)
4. Perspektīva- Finanses (Ko vēlas uzņēmuma īpašnieki?)
Galvenie ieguvumi, pielietojot līdzsvaroto vadības karti:
1. Nodrošina pārvaldību ar vispusīgu biznesa operāciju attēlojumu.
2. Nodrošina atgriezenisko saiti un izglītošanos.

Author's comment
Atlants