-
Korporatīva un biznesa līmeņa stratēģijas
Šīs stratēģijas sauc par vispārīgām, jo tās var lietot jebkurš uzņēmums jebkurā nozarē – vai tas ir ražotājs, pakalpojuma sniedzējs vai bezpeļņas organizācija. Galvenā prasība, izstrādājot biznesa stratēģiju, ir palielināt uzņēmuma konkurētspējīgo priekšrocību, lai pārspētu konkurentus un sasniegtu peļņas līmeni, kas lielāks par vidējo attiecīgajā nozarē.
Izstrādājot biznesa līmeņa stratēģiju, uzņēmuma vadītājiem faktiski ir jānosaka sava uzņēmuma biznesa modelis jeb veids, kā uzņēmums darbosies dotajā nozarē. Biznesa modeļa mērķis ir konkurētspējīgās priekšrocības veidošana, lai pārspētu savus konkurentus. Tas nozīmē, ka uzņēmumam ir jāveic sava biznesa modeļa konkurētspējīgā pozicionēšana nozarē. Konkurētspējīgā pozicionēšana ir saistīta ar lēmumu, kas veidojas no trim dimensijām – kādas klientu vajadzības tiek apmierinātas, kādas klientu grupas tiek apmierinātas, atšķirīgās prasmes jeb kā klientu vēlmes tiek apmierinātas. Lēmumus, ko vadītāji pieņem šo trīs dimensiju ietvaros nosaka to, kādas stratēģijas tiks izvēlētas un kā tās tiks realizētas, lai iedzīvinātu uzņēmuma biznesa modeli un radītu pircējiem vērtību
Vispārīgā veidā uzņēmumam biznesa biznesa līmenī ir jāpieņem viens lēmums – kā atšķirties no konkurentiem. Veidojot stratēģiju, biznesa modelis tiek virzīts diferencēšanas virzienā – ar cenu vai izmaksām, tādejādi veidojot zemāko izmaksu atšķiršanos vai padarot produktu atšķirīgu.
…
Korporatīvā līmeņa stratēģijas noteikšana ir stratēģiju formulēšanas procesa beidzamais elements. Korporatīvā līmeņa stratēģijas virza uzņēmuma biznesa modeli un nosaka, kāda veida stratēģijas biznesa un funkcionālajā līmenī tiks izmantotas, lai stiprinātu uzņēmuma ilgtspējīgu konkurētspējīgo priekšrocību. Korporatīvā līmeņa stratēģijas risina jautājumus, kas saistīti ar daudzbiznesu modeli, jo, iesaistoties vairākās darbības nozarēs, uzņēmums vada katra darbības virziena atšķirīgo biznesa modeli. Korporatīvajā līmenī vadītājiem ir jāpieņem lēmums par to, kā vadīt multibiznesa modeli. Daudzbiznesu jeb multibiznesu uzņēmuma modelis ir uzņēmuma vadīšanas modelis, kurā ietilpst vairākas stratēģiskas biznesa vienības jeb SBV (angļu val. – strategic busines unit).
Atsauces nekvalitatīvas.
