Evaluation:
Published: 19.05.2021.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 1 units
References: Not used
  • Essays 'Grāmata "Zilā okeāna stratēģija"', 1.
  • Essays 'Grāmata "Zilā okeāna stratēģija"', 2.
  • Essays 'Grāmata "Zilā okeāna stratēģija"', 3.
  • Essays 'Grāmata "Zilā okeāna stratēģija"', 4.
  • Essays 'Grāmata "Zilā okeāna stratēģija"', 5.
  • Essays 'Grāmata "Zilā okeāna stratēģija"', 6.
Extract

Biznesā bieži gadās, ka piedāvājums sāk pārsniegt pieprasījumu. Protams, jums ir jācīnās par savu vietu saulē, bet beigās asiņainas cīņas dēļ jūs saņemat sarkanu okeānu. Jums ir jāizveido sev pilnīgi jaunas nišas un tādējādi jāveicina sava biznesa popularizēšana.
Zilā okeāna stratēģijas galvenais instruments ir “stratēģiskais audekls” - tas kalpo šādas stratēģijas diagnosticēšanai un veidošanai. Lai izveidotu uzņēmuma "stratēģisko audeklu", ir jānosaka produktu - to pašu un konkurentu - galvenie raksturlielumi, kuri ir pakļauti konkurencei nozarē. Uzņēmums analizē arī patērētāja saņemtā piedāvājuma līmeni katram no faktoriem. Augsts rādītājs nozīmē lielu ieguldījumu noteiktas faktoru zonas attīstībā.
Autori piedāvā veidu, kā vizualizēt "stratēģijas audeklu", lai atvieglotu tā analīzi un prezentāciju. "Stratēģijas audekla" analīze ļauj uzņēmumam noteikt, cik cieši tā tirgus stratēģija ir līdzīga konkurentu stratēģijai. Izmantojot stratēģisko audeklu kā piemēru, šādas līdzības var viegli noteikt - uzņēmumu “stratēģiskā audekla” grafiskajām formām, kurām ir līdzīga pieeja konkurencei, ir līdzīga forma.
Renée Mauborgne un Chan Kim grāmata interesēs ikvienu, kam ir savs bizness, uzņēmums un kurš jau ir noguris no konkurences. Un arī tiem, kas meklē jaunus veidus, jaunas idejas un ir gatavi pārmaiņām un riskiem. Nav vienas receptes panākumiem, taču ir daudz noderīgas informācijas, kas palīdzēs mainīt visu dzīvi un uzņēmuma vadību, kas nekavējoties novedīs pie pozitīviem rezultātiem.

Author's comment
Atlants