-
Darba motivēšanas instrumenti un to izmantošana darbinieka un organizācijas mērķu sasniegšanā
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
1. | Anotācija | 3 |
2. | Ievads | 5 |
3. | Organizācija un to mērķi | 7 |
4. | Motivācija | 8 |
4.1. | Motīvi un stimuli | 9 |
5. | Motivācijas teorijas | 14 |
5.1. | Satura motivēšanas teorijas | 14 |
5.2. | Norises motivēšanas teorijas | 18 |
5.3. | Stimulējošās motivācijas teorijas | 20 |
6. | 21.gs. motivācijas instrumenti | 22 |
7. | II Praktiskā daļa | 27 |
Secinājumi un priekšlikumi | 29 | |
8. | Pielikums | 31 |
8.1. | 1. Pielikums | 32 |
8.2. | 2. Pielikums | 33 |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 34 |
Vadīt cilvēkus nozīme organizēt viņus un radīt motivāciju kopīgam darbam, lai īstenotu noteiktos mērķus.
Viens no vissvarīgākajiem jebkuras organizācijas konkurētspēju un pat izdzīvošanu noteicošiem faktoriem ir cilvēki, proti, uzņēmuma personāls. Personāla nozīmi pat grūti pārvērtēt, jo cilvēku darbs ir visu pārēju organizācijas resursu izmantošanas dzinējspēks. Ja darbinieki nepildīs savus tiešos pienākumus gandrīz visi procesi uzņēmumā apstāsies. Savukārt, ja darbinieki būs pietiekoši ieinteresēti patērēt savas spējas organizācijas labā un darīs to labprātīgi, tad šāda uzvedība veicinās uzņēmuma uzplaukumu. Uzņēmuma personāls ir jāuzskata par sava veida investīcijām. Uzņēmuma veiksmīgai darbībai darbinieku potenciāls un zināšanas tiek uzskatītas par galvenajiem pamatnoteikumiem. Tāpēc ir svarīgi zināt kādi faktori ietekmē veicamā darba efektivitāti un kvalitāti un kā var darbiniekus ietekmēt. Rodas jautājums - kādi motīvi ietekmē darbinieka vēlmi strādāt un strādāt kvalitatīvi, sasniedzot kopīgus organizācijas mērķus?
Viens no galvenākajiem pamata atspēriena punktiem ir darba motivācija, kura izpaužas darba meklēšanas rezultātā un darba uzsākšanas sākumā. Tomēr, lai kā uzņēmuma vadība vēlētos, sākuma motivācija nekad nestāv uz vietas. …
Šī darba mērķis ir sniegt ieskatu ar kādiem motivēšanas instrumentiem piesaistīt jaunus darbiniekus un motivēt esošos kopīgu mērķu sasniegšanā. Darbs ir izstrādāts 2 daļās: 1. daļa – Teorētiskā daļa, kas ietver – organizācijas personāls un to kopīgie mērķi; motivācijas definīcija un procesi; motīvi un stimuli; motivācijas teorijas – satura, norises un stimulējošās; 21.gs. motivācijas instrumenti; 2. daļa – Praktiskā daļa, tiek veikts pētījums laikraksta „KarjerasDiena” un „5 min” ievietoto uzņēmumu sludinājumu piedāvājumi jaunu darbinieku meklēšanā, analīzes mērķis – uzzināt kādi motivācijas instrumenti ir pamatā darba izvēles sākuma posmā no darba devēju puses.
