Author:
Evaluation:
Published: 30.09.2016.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
  • Practice Reports 'Mācību prakse Latvijas Republikas Valsts ieņēmumu dienestā, stratēģiskās vadības', 1.
  • Practice Reports 'Mācību prakse Latvijas Republikas Valsts ieņēmumu dienestā, stratēģiskās vadības', 2.
  • Practice Reports 'Mācību prakse Latvijas Republikas Valsts ieņēmumu dienestā, stratēģiskās vadības', 3.
  • Practice Reports 'Mācību prakse Latvijas Republikas Valsts ieņēmumu dienestā, stratēģiskās vadības', 4.
  • Practice Reports 'Mācību prakse Latvijas Republikas Valsts ieņēmumu dienestā, stratēģiskās vadības', 5.
  • Practice Reports 'Mācību prakse Latvijas Republikas Valsts ieņēmumu dienestā, stratēģiskās vadības', 6.
  • Practice Reports 'Mācību prakse Latvijas Republikas Valsts ieņēmumu dienestā, stratēģiskās vadības', 7.
  • Practice Reports 'Mācību prakse Latvijas Republikas Valsts ieņēmumu dienestā, stratēģiskās vadības', 8.
  • Practice Reports 'Mācību prakse Latvijas Republikas Valsts ieņēmumu dienestā, stratēģiskās vadības', 9.
  • Practice Reports 'Mācību prakse Latvijas Republikas Valsts ieņēmumu dienestā, stratēģiskās vadības', 10.
  • Practice Reports 'Mācību prakse Latvijas Republikas Valsts ieņēmumu dienestā, stratēģiskās vadības', 11.
  • Practice Reports 'Mācību prakse Latvijas Republikas Valsts ieņēmumu dienestā, stratēģiskās vadības', 12.
  • Practice Reports 'Mācību prakse Latvijas Republikas Valsts ieņēmumu dienestā, stratēģiskās vadības', 13.
  • Practice Reports 'Mācību prakse Latvijas Republikas Valsts ieņēmumu dienestā, stratēģiskās vadības', 14.
  • Practice Reports 'Mācību prakse Latvijas Republikas Valsts ieņēmumu dienestā, stratēģiskās vadības', 15.
  • Practice Reports 'Mācību prakse Latvijas Republikas Valsts ieņēmumu dienestā, stratēģiskās vadības', 16.
  • Practice Reports 'Mācību prakse Latvijas Republikas Valsts ieņēmumu dienestā, stratēģiskās vadības', 17.
  • Practice Reports 'Mācību prakse Latvijas Republikas Valsts ieņēmumu dienestā, stratēģiskās vadības', 18.
  • Practice Reports 'Mācību prakse Latvijas Republikas Valsts ieņēmumu dienestā, stratēģiskās vadības', 19.
  • Practice Reports 'Mācību prakse Latvijas Republikas Valsts ieņēmumu dienestā, stratēģiskās vadības', 20.
  • Practice Reports 'Mācību prakse Latvijas Republikas Valsts ieņēmumu dienestā, stratēģiskās vadības', 21.
  • Practice Reports 'Mācību prakse Latvijas Republikas Valsts ieņēmumu dienestā, stratēģiskās vadības', 22.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  VID DARBĪBAS RAKSTUROJUMA IZPĒTE    5
1.1.  Par galvenajiem VID uzdevumiem    5
1.2.  Par VID darbības stratēģiju 2014.–2016.gadam un stratēģiskajiem rezultatīvajiem rādītājiem    6
2.  DOKUMENTU IZPĒTE PAR VID LOMU ĒNU EKONOMIKAS SAMAZINĀŠANĀ    9
3.  “VALSTS IESTĀŽU DARBA PLĀNA ĒNU EKONOMIKAS IEROBEŽOŠANAI 2016.-2020.GADAM” SASKAŅOŠANA AR ATBILDĪGAJĀM VID STRUKTŪRVIENĪBĀM    12
4.  DALĪBA PREZENTĀCIJĀ PAR PADZIĻINĀTU PĒTIJUMU PAR ĒNU EKONOMIKU BŪVNIECĪBAS NOZARĒ    15
5.  PREZENTĀCIJAS SAGATAVOŠANA VID ĢENERĀLDIREKTORES I.PĒTERSONES DALĪBAI VID STRUKTŪRVIENĪBU VADĪTĀJU SANĀKSMĒ 21.06.2016    17
  NOBEIGUMS    18
  LITERATŪRAS UN DARBĀ LIETOTO AVOTU SARAKSTS    21
Extract

NOBEIGUMS
Prakses laikā autore ir guvusi vispārīgu priekšstatu par VID kā par galveno nodokļu administrēšanas iestādi Latvijā, kā arī par tās mērķiem, uzdevumiem un sniedzamajiem pakalpojumiem. Ir iepazinusies ar likumu “Par Valsts ieņēmumu dienestu”, "Darba likumu", "Valsts civildienesta likumu", likumu "Par nodokļiem un nodevām", "Par interešu konflikta novēršanu Valsts amatpersonu darbībā", "Darba aizsardzības likumu", "VID ētikas kodeksu", iekšējiem darba kārtības noteikumiem, u.c. normatīvie aktiem, kā arī izpētījusi VID darbību reglamentējošo iekšējo tiesību aktu, kas apstiprināts 2014.gada 23.aprīlī ar rīkojumu Nr.750 ̶ VID darbības stratēģija 2014.–2016.gadam, tā strukturējumu un izpildes rādītājus. Jāatzīmē fakts, ka šobrīd VID ir izveidota darba grupa, kuras mērķis ir jaunas VID stratēģijas 2017. – 2019.gadam izstrāde. Prakses laikā autore secina, ka VID nav noteikts, kā tiek organizēta stratēģijas izstrāde, īstenošana un uzraudzība, kā arī informācijas apmaiņa starp struktūrvienībām. Tādējādi VID būtu jāizvērtē iepriekš minētais, kā arī jānodrošina rezultatīvo rādītāju kaskadēšana izstrādājot jaunu stratēģiju 2017. – 2019.gadam.
Autore ir piedalījusies Ēnu ekonomikas konferencē, kas bija īpaši vērtīgi, ņemot vērā to, ka autores plānotā bakalaura darba tēma saistīta ar ēnu ekonomikas Latvijā samazināšanas tiesiskajiem un juridiskajiem aspektiem. Ēnu ekonomikas konferences laikā iegūta informācija par to, ka 2015.gadā Latvijas ēnu ekonomikas apjoms, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ir nedaudz mazinājies, savukārt Lietuvā un Igaunijā ir bijis neliels ēnu ekonomikas apjoma pieaugums. Izteikts procentos no iekšzemes kopprodukta (IKP), ēnu ekonomikas lielums 2015.gadā Latvijā ir 21,3%, Lietuvā - 15%, bet Igaunijā - 14,9%. Gada laikā ēnu ekonomikas apjoms Latvijā ir krities par 2,2% no IKP, taču ēnu ekonomika Latvijā joprojām ir ievērojami lielāka nekā abās Baltijas kaimiņvalstīs. Ēnu ekonomikas līmeņa samazinājuma pamatā ir neuzrādīto uzņēmējdarbības ienākumu un “aplokšņu” algu apjoma samazināšanās. Pozitīvus rezultātus ir devuši gan VID īstenotie pasākumi brīvprātīgās nodokļu saistību izpildes veicināšanai. Pēc konferences apmeklējuma autore ir izvērtējusi dažādus VID iekšējos noteikumus, kā arī VID sagatavotās prezentācijas par VID īstenotajiem un plānotajiem pasākumiem ēnu ekonomikas samazināšanai.

Author's comment
Editor's remarks
Atlants