Author:
Evaluation:
Published: 20.11.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
  • Research Papers 'Stress no menedžmenta aspekta', 1.
  • Research Papers 'Stress no menedžmenta aspekta', 2.
  • Research Papers 'Stress no menedžmenta aspekta', 3.
  • Research Papers 'Stress no menedžmenta aspekta', 4.
  • Research Papers 'Stress no menedžmenta aspekta', 5.
  • Research Papers 'Stress no menedžmenta aspekta', 6.
  • Research Papers 'Stress no menedžmenta aspekta', 7.
  • Research Papers 'Stress no menedžmenta aspekta', 8.
  • Research Papers 'Stress no menedžmenta aspekta', 9.
  • Research Papers 'Stress no menedžmenta aspekta', 10.
  • Research Papers 'Stress no menedžmenta aspekta', 11.
  • Research Papers 'Stress no menedžmenta aspekta', 12.
  • Research Papers 'Stress no menedžmenta aspekta', 13.
  • Research Papers 'Stress no menedžmenta aspekta', 14.
  • Research Papers 'Stress no menedžmenta aspekta', 15.
  • Research Papers 'Stress no menedžmenta aspekta', 16.
  • Research Papers 'Stress no menedžmenta aspekta', 17.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
  Kas ir stress    3
  Stresa veidi un klasifikācija    5
  Stresa izraisītāji, cēloņi un tā sekas    8
  Stresa regulēšana un pārvarēšana    12
  Dziļā elpošana    14
  Neiromuskulārā atslābināšanās    14
  Mērķtiecīga izvēle    15
  Pašapstiprinājums jeb pozitīvā pašiedvesma    15
  Secinājumi un priekšlikumi    17
  Literatūras saraksts    18
Extract

Darba mērķis ir stresa faktoru analīze, to cēloņi, ietekme uz cilvēka organismu.
Stress ir XXI gs. problēma. Tāpēc šajā darbā apskatītās problēmas, tās cēloņi un sekas, ir ļoti aktuālas. Stresa situācijā mēs nonākam ik dienas, tāpēc ir svarīgi mācēt reaģēt konkrētajā situācijā. Jāmāk pamanīt stresa simptomus novērst vai mazināt tos. Veikt profilaktiskos pasākumus stresa situāciju mazināšanai, imūnsistēmas izveidei, radīt labvēlīgu “gaisotni”, saliedētību darba kolektīvā.
Kas ir stress

Stress ikdienā ir parasta un bieža parādība. Mēs to izjūtam uzstājoties auditorijas priekšā, gatavojoties un kārtojot eksāmenus, adaptējoties mums svešā kolektīvā. Stress ir bioloģiska, psiholoģiska un sociāla parādība, līdz ar to stresu nav vienkārši ne izmērīt, ne arī definēt, un tam ir dažādi skaidrojumi. Klasiskais: stress ir organisma atbildes reakciju virkne uz spēcīgu kairinātāju (stresora) iedarbību. Svešvārdu vārdnīcā ir teikts, ka stress (angl. stress – sasprindzinājums) – tā ir jūtu pārdzīvojuma forma, kas ietver samērā plašu cilvēka emocionālo stāvokļu loku, ko izsauc daudzi kairinātāji – stresori. Par stresoriem var būt fiziskās, fizioloģiskās un psiholoģiskās slodzes, augstas vai zemas temperatūras, skābekļa trūkums .1 Stresors var būt ikviena ietekme, notikums, situācija, apstākļi, kuriem cilvēkam jāpiemērojas un kas viņam rada grūtības un diskomfortu. Stresors ir arī cilvēka paša attieksme – kā viņš uztver notiekošo un cik lielu nozīmi tam piešķir. Psiholoģijā stresu skaidro ar to izjūtu palīdzību, kādas cilvēku pārņem, saskaroties ar stresoru, - satraukums, sasprindzinājums, apjukums, nemiers nomāktība, trauksme, dusmas vai agresija. Stress tiek raksturots arī kā uztvertie draudi cilvēka fiziskajai vai psiholoģiskajai labsajūtai.
Stresa cēloņi ir meklējami arī pārslodzē, kad ir sajūta, ka pienākumi, nepadarītie darbi “nospiež”. …

Author's comment
Atlants