Author:
Evaluation:
Published: 10.11.2008.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Prozas analīze', 1.
  • Summaries, Notes 'Prozas analīze', 2.
  • Summaries, Notes 'Prozas analīze', 3.
  • Summaries, Notes 'Prozas analīze', 4.
  • Summaries, Notes 'Prozas analīze', 5.
  • Summaries, Notes 'Prozas analīze', 6.
  • Summaries, Notes 'Prozas analīze', 7.
  • Summaries, Notes 'Prozas analīze', 8.
  • Summaries, Notes 'Prozas analīze', 9.
  • Summaries, Notes 'Prozas analīze', 10.
  • Summaries, Notes 'Prozas analīze', 11.
  • Summaries, Notes 'Prozas analīze', 12.
  • Summaries, Notes 'Prozas analīze', 13.
  • Summaries, Notes 'Prozas analīze', 14.
Extract

Vēstījumu analizējot, jānosauc un jāraksturo tā mākslinieciskās funkcijas, piemēram, reālistiskais vēstījums, kas tēlo dzīvi objektīvi, patiesi, atbilstoši tā laika notikumiem; vēstījums 3.personā stāsta spraigi, parādot varoņu rīcību, ar spilgtu detaļu palīdzību atklājot portretu (ārējo, iekšējo – psiholoģisko).
Var aplūkot arī sižetisko uzbūvi – kompozīciju (ekspozīcija, sarežģījums, kulminācija, kāpinājums, atrisinājums). Analīzē pozitīvi vērtējuma sižetiskās līknes atveide. Analizējot vēstījumu, ieteicams raksturot māksliniecisko telpu, piemēram, -istaba lauku mājā, izsūtīto nometne Sibīrijā u.tml.…

Author's comment
Atlants