Evaluation:
Published: 07.11.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
  • Research Papers 'Administratīvo tiesību subjekts - Pašvaldības Publisko iepirkumu komisija', 1.
  • Research Papers 'Administratīvo tiesību subjekts - Pašvaldības Publisko iepirkumu komisija', 2.
  • Research Papers 'Administratīvo tiesību subjekts - Pašvaldības Publisko iepirkumu komisija', 3.
  • Research Papers 'Administratīvo tiesību subjekts - Pašvaldības Publisko iepirkumu komisija', 4.
  • Research Papers 'Administratīvo tiesību subjekts - Pašvaldības Publisko iepirkumu komisija', 5.
  • Research Papers 'Administratīvo tiesību subjekts - Pašvaldības Publisko iepirkumu komisija', 6.
  • Research Papers 'Administratīvo tiesību subjekts - Pašvaldības Publisko iepirkumu komisija', 7.
  • Research Papers 'Administratīvo tiesību subjekts - Pašvaldības Publisko iepirkumu komisija', 8.
  • Research Papers 'Administratīvo tiesību subjekts - Pašvaldības Publisko iepirkumu komisija', 9.
  • Research Papers 'Administratīvo tiesību subjekts - Pašvaldības Publisko iepirkumu komisija', 10.
  • Research Papers 'Administratīvo tiesību subjekts - Pašvaldības Publisko iepirkumu komisija', 11.
  • Research Papers 'Administratīvo tiesību subjekts - Pašvaldības Publisko iepirkumu komisija', 12.
  • Research Papers 'Administratīvo tiesību subjekts - Pašvaldības Publisko iepirkumu komisija', 13.
  • Research Papers 'Administratīvo tiesību subjekts - Pašvaldības Publisko iepirkumu komisija', 14.
  • Research Papers 'Administratīvo tiesību subjekts - Pašvaldības Publisko iepirkumu komisija', 15.
  • Research Papers 'Administratīvo tiesību subjekts - Pašvaldības Publisko iepirkumu komisija', 16.
  • Research Papers 'Administratīvo tiesību subjekts - Pašvaldības Publisko iepirkumu komisija', 17.
  • Research Papers 'Administratīvo tiesību subjekts - Pašvaldības Publisko iepirkumu komisija', 18.
  • Research Papers 'Administratīvo tiesību subjekts - Pašvaldības Publisko iepirkumu komisija', 19.
  • Research Papers 'Administratīvo tiesību subjekts - Pašvaldības Publisko iepirkumu komisija', 20.
  • Research Papers 'Administratīvo tiesību subjekts - Pašvaldības Publisko iepirkumu komisija', 21.
  • Research Papers 'Administratīvo tiesību subjekts - Pašvaldības Publisko iepirkumu komisija', 22.
  • Research Papers 'Administratīvo tiesību subjekts - Pašvaldības Publisko iepirkumu komisija', 23.
  • Research Papers 'Administratīvo tiesību subjekts - Pašvaldības Publisko iepirkumu komisija', 24.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Pašvaldības struktūra un funkcijas attiecībā uz publiskajiem iepirkumiem    3
2.  Pašvaldības publisko iepirkumu komisija    7
2.1.  Publisko iepirkumu komisijas darbības pamatprincipi    7
2.2.  Uzraudzība pār Publisko iepirkumu komisiju    8
2.3.  Iepirkumu procedūras vispārējs apraksts    9
3.  Pašvaldības Publisko iepirkumu komisija praksē    13
3.1.  Iepirkuma vispārīgs raksturojums    13
3.2.  Konkursa norise    14
  Secinājumi un priekšlikumi    23
  Izmantoto avotu un literatūras saraksts    24
Extract

Secinājumi un priekšlikumi
Secinājumi
1. Darba noslēgumā var secināt, ka Pašvaldības Publisko iepirkumu komisija lēmumus pieņem ne tikai balstoties uz likumu un citiem normatīvajiem aktiem, bet arī citu iemeslu vadīti, kas visticamāk varētu būt korupcija. Izpētot darbā aprakstīto atklāto konkursu, ir atrodamas pārāk daudz nepamatotas Iepirkumu komisijas darbības, kā arī nevienlīdzīga attieksme pret pretendentiem.

2. Publisko iepirkumu komisijas, vismaz pētījuma robežās, veic nekompetentus lēmumus, par ko liecina sūdzību iesniegumu daudzums Iepirkumu uzraudzības birojam, kas kavē iepirkumus, tādējādi ierobežo arī sabiedrības intereses.

Priekšlikumi
1. Grozīt Publisko iepirkumu likuma 22. panta trešo daļu, palielinot Iepirkumu komisijas locekļu skaitu, kas samazinātu korupcijas iespēju, tajā pašā laikā palielinātu lēmumu pieņemšanas kvalitāti.
2. Ieviest jaunu uzraudzības sistēmu par iepirkumiem. Šobrīd gadījumos, kad iepirkumu procedūrā konstatēti pārkāpumi, tos konstatē pretendenti vai arī procedūrā iesaistītās personas. Turklāt pārkāpumi tiek izskatīti tikai uz iesniegumu pamata, tātad, ja pretendents samierinās ar viņam negatīvu lēmumu, kurā iespējamas atkāpes no normatīvajiem aktiem, iepirkumu līgumi tiek slēgti, neņemot to vērā. Lai to novērstu, nepieciešams Iepirkumu uzraudzības birojā izveidot komisiju, kas veic pastāvīgu uzraudzību pār iepirkumiem, it īpaši mazpilsētās, kur korupcijas iespēja ir lielāka, pārbaudot visu ar iepirkumu saistīto dokumentāciju un kurai ir tiesības pārtraukt iepirkumu procedūru, ja tā neatbilst normatīvajiem aktiem.

Author's comment
Atlants