Evaluation:
Published: 14.06.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
  • Practice Reports 'Civiltiesiskā prakse pašvaldībā', 1.
  • Practice Reports 'Civiltiesiskā prakse pašvaldībā', 2.
  • Practice Reports 'Civiltiesiskā prakse pašvaldībā', 3.
  • Practice Reports 'Civiltiesiskā prakse pašvaldībā', 4.
  • Practice Reports 'Civiltiesiskā prakse pašvaldībā', 5.
  • Practice Reports 'Civiltiesiskā prakse pašvaldībā', 6.
  • Practice Reports 'Civiltiesiskā prakse pašvaldībā', 7.
  • Practice Reports 'Civiltiesiskā prakse pašvaldībā', 8.
  • Practice Reports 'Civiltiesiskā prakse pašvaldībā', 9.
  • Practice Reports 'Civiltiesiskā prakse pašvaldībā', 10.
  • Practice Reports 'Civiltiesiskā prakse pašvaldībā', 11.
  • Practice Reports 'Civiltiesiskā prakse pašvaldībā', 12.
  • Practice Reports 'Civiltiesiskā prakse pašvaldībā', 13.
  • Practice Reports 'Civiltiesiskā prakse pašvaldībā', 14.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  PRAKSES NORISES APSKATS    3
2.  RĪGAS DOMES ĪPAŠUMA DEPARTAMENTA FUNKCIJAS UN UZDEVUMI    4
3.  VEIKTIE UZDEVUMI UN TO ANALĪZE    5
4.  KOPSAVILKUMS    11
5.  IESTĀDES PRAKSES VADĪTĀJA STUDENTA RAKSTUROJUMS    12
Extract

4. KOPSAVILKUMS
Apkopojiet praksē gūtās atziņas, kas saistās ar katedras prakses vadītāja uzdoto uzdevumu, kompromisu darījumos var rast šādos veidos:
1. Kā preventīvs pasākums, lai puses nenonāktu līdz līgumā noteikto saistību neizpildei un nebūtu jāmeklē kompromiss, ir Publisko iepirkumu līgumu vietā slēgt vispārīgās vienošanās, kas mazinātu vismaz līgumu neizpildes kaitīgās sekas, jo pie vispārīgās vienošanās ir citi pakalpojumu sniedzēji, kas spēs veikt attiecīgo pakalpojumu. Kā arī pie vispārīgās vienošanās ir iekļauti punkti, kas nosaka, ja vairākas reizes netiek pildīti vai kavēti pakalpojumi, pasūtītājs var izslēgt no dalībnieku saraksta attiecīgo pakalpojuma sniedzēju;
2. līgumu neizpildi mazinātu arī grozījumi Publisko iepirkumu likumā, kas noteiktu, ka pasūtītājs var izslēgt piegādātāju no tālākas dalības iepirkuma procedūrā, ja pēdējais vairāk kā vienu reizi iepriekš noslēgtajos līgumos nav pildījis ar līgumu uzņemtās saistības vai pildījis tās nekvalitatīvi;
3. Departamentam būtu jāizstrādā iekšējie normatīvie akti, kas nosaka alternatīvu domstarpību risināšanas kārtību, jo pašreiz šāda instrumenta kompromisa rašanā Departamenta iekšējos normatīvajos aktos nav;
4. Departamentam būtu jāizstrādā mediācijas klauzula, kuru tas varētu iekļaut arī visos civiltiesiskajos līgumos, Departamentam slēdzot pakalpojumu, preču piegādes līgumus;
5. pielietojot arī citus ADR veidus- mediācija, samierināšana, sarunas un strīda risināšanas ar eksperta palīdzību;
6. Departamenta iekšējos normatīvos aktos vajadzētu noteikt, ka kompromisa gadījumā pie līgumu saistību neizpildes ir noslēdzams izlīgums, kas noformējams rakstiski, lai mazinātu strīda iespējamību nākotnē par to pašu jautājumu.

Author's comment
Editor's remarks
Atlants