Evaluation:
Published: 10.11.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Not used
  • Summaries, Notes 'LR Satversmes tiesa', 1.
  • Summaries, Notes 'LR Satversmes tiesa', 2.
  • Summaries, Notes 'LR Satversmes tiesa', 3.
  • Summaries, Notes 'LR Satversmes tiesa', 4.
  • Summaries, Notes 'LR Satversmes tiesa', 5.
  • Summaries, Notes 'LR Satversmes tiesa', 6.
  • Summaries, Notes 'LR Satversmes tiesa', 7.
  • Summaries, Notes 'LR Satversmes tiesa', 8.
  • Summaries, Notes 'LR Satversmes tiesa', 9.
  • Summaries, Notes 'LR Satversmes tiesa', 10.
  • Summaries, Notes 'LR Satversmes tiesa', 11.
  • Summaries, Notes 'LR Satversmes tiesa', 12.
  • Summaries, Notes 'LR Satversmes tiesa', 13.
  • Summaries, Notes 'LR Satversmes tiesa', 14.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Satversmes tiesas izveidošanās    4
2.  Satversmes tiesas sastāvs    7
3.  Satversmes tiesas darbības aizsardzība LR Satversmē un Satversmes tiesas likumā    9
3.1.  Satversmes tiesas spriedumi    10
  Secinājumi.    11
  Izmantotā literatūra    12
Extract

1996. gada 11. decembrī uz savu pirmo sēdi sanāk Latvijas Republikas Satversmes tiesa, kura likumīgu pamatu savai darbībai iegūst 1996. gada 5. jūlijā, kad Saeimā tiek pieņemts “Satversmes tiesas likums”. Kas tad ir Satversmes tiesa, kad un kādēļ tā tika izveidota?
Katrai valstij ir sava tiesību sistēma, un šo sistēmu veido spēkā esošo normatīvo aktu kopums. tiesību sistēmā ir noteikta kārtība. Visaugstāko vietu katras valsts tiesību sistēmā ieņem valsts konstitūcija, atstājot aiz sevis parlamenta pieņemtos likumus un pārējos normatīvos aktus, kuri tiek ierindoti atkarībā no normatīvo aktu izdevēja stāvokļa valsts varas institūciju skalā. Un šajā valsts izveidotajā tiesību sistēmā neviens likums nedrīkst būt pretrunā ar konstitūciju, savukārt neviens normatīvais akts nedrīkst būt – pārkāpt likumu.
Dzīve ir tik sarežģīta un sfēras, kuras aptver, likumdošana tik dažādas, ka pastāv iespēja, amatpersonām, kas izstrādā un pieņem likumus, var gadīties apzinātas vai neapzinātas kļūdas. Var tikt nejauši pieņemts likums vai cits normatīvais akts, kurš neatbilst LR Satversmei, tādēļ nepieciešama institūcija, kas izskatītu šo likumu atbilstību Satversmei un normatīvo aktu atbilstību likumiem. Speciālisti arī atzinuši, ka šo jautājumu risināšanu nevar atstāt LR Saeimas kompetencē, tādēļ, ka būtu neloģiski, ka Saeima, kas pati pieņem likumu, pati arī noteiktu, vai tas ir atbilstošs Satversmei, protams, ja viņi pieņēmuši šādu likumu, tas nozīmē, ka deputātu vairākums atbalstījuši šo likumprojektu un balsojums par tā likumību būtu ar identiskiem rezultātiem. Tādēļ ir vajadzīga neitrāla instance šo jautājumu izskatīšanai, kas būtu neatkarīga gan no izpildvaras (Ministru kabineta), gan no likumdevējvaras (Saeima).…

Author's comment
Atlants