-
Tūrisma uzņēmējdarbības attīstība Mārupes novadā
2011 - 2015 years
2016 - 2020 years
Nr. | Chapter | Page. |
Attēlu saraksts | ||
Ievads | ||
1. | Tūrisma sniegtās iespējas uzņēmējdarbībā un to teorētiskie aspekti | |
1.1. | Teorētiskie aspekti | |
1.2. | Attīstības nosacījumi | |
2. | Tūrisma sniegtās iespējas uzņēmējdarbībai Mārupes novadā | |
2.1. | Dokumentācija un plānojumi | |
2.2. | SVID analīze | |
2.3. | Rādītāji un tendences | |
3. | Mārupes novada tūrisma uzņēmējdarbības nosacījumu un attīstības izvērtējums | |
Secinājumi un priekšlikumi | ||
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | ||
Pielikumi |
Secinājumi un priekšlikumi
Secinājumi:
1. Tūrisma uzņēmējdarbības vide ir ļoti mainīga un to īpaši izmaina straujais iedzīvotāju skaita un tirgus pieaugums.
2. Tūrisma uzņēmējdarbība Mārupes novadā ir iepriekš maz pētīta.
3. Uzņēmējdarbības vietai un pieejamībai ir liela nozīme.
4. Urbānās vietās ir lielāka ienākumu līmeņa atšķirība starp komersantiem nekā ārpus tās.
5. Plaši izplatīts vienas dienas tūrisms, kuru ir sarežģīti uzskaitīt.
6. Pierīgas reģions, kurā ietilpst arī Mārupes novads ir otrais populārākais tūristu galamērķis Latvijā aiz Rīgas.
7. Perspektīvākie tūrisma attīstības virzieni Mārupes novadā, ko uzņēmējiem izmantot ir: kultūras tūrisms, aktīvais tūrisms, aviācijas tūrisms un dabas tūrisms.
8. Mārupes novadā un visā Latvijā pieprasījums pēc tūrisma pakalpojumiem pieaug.
9. Neskatoties uz pakalpojuma sniegšanas stratēģiski izdevīgu vietu, tas ne vienmēr nodrošina veiksmīgu uzņēmējdarbību, bet tas veicina stabilāku darba apjomu un ienākumus.
10. Uzņēmējdarbību ietekmē noteiktie ierobežojumi, nodokļi, sezonalitāte, mainīgās klientu vēlmes.
11. Novada teritorijā ir daudz līdzīgs un universāls pakalpojumu klāsts.
12. Interviju rezultāti ar Mārupes novada uzņēmējiem un specialistiem liecina par lielu konkurenci, kā arī par daudz neizmantotām iespējām un nišām.
13. Ilgtspējīgas vides nodrošinājums uzņēmējiem ir ļoti nepieciešams, bet atsevišķās vietās pārāk striktie ierobežojumi neveicina tūrisma uzņēmējdarbību.
14. Pieprasījums Mārupes novadā ir vērtējams kā stabils, kā arī mazāk atkarīgs no sezonas un laikapstākļu ietekmes nekā attālākas pašvaldības.
15. Novada uzņēmēju un iedzīvotāju apmierinātība ar tūrisma vidi, infrastruktūru un iespējām gadu no gada palielinās.
16. Tūrisma uzņēmējdarbība bieži netiek veikta kā vienīgā un daudziem uzņēmējiem ir papildus uzņēmējdarbība blakus ienākumu gūšanai.
…
Diplomdarba tēma ir ‘’Tūrisma uzņēmējdarbības attīstība Mārupes novadā’’. Darba mērķis ir izstrādāt tūrisma uzņēmējdarbības pielietojumu Mārupes novadā. Teorētiskajā daļā aprakstīta tūrisma uzņēmējdarbības teorētiskie aspekti un svarīgākie nosacījumi. Praktiskajā daļā izvērtēts tūrisma objektu piedāvājuma un pieprasījuma attīstības tendences un izaicinājumi. Pētījums veikts izmantojot jaukto metožu pieeju, kur savienotas kvalitatīvās un kvantitatīvās pētījuma metodes. Izmantoti primārie dati: uzņēmēju un ekspertu intervijas un sekundārie dati: publiski pieejama informācija, kas lielākoties ir Mārupes novada domes dokumenti, Centrālās statistikas pārvaldes dati, Lursoft dati u.c. Pētījuma rezultāti parāda ieteikumus, neapgūtas tirgus nišas un virzienus uzņēmējiem.
Pielikums - 42 lpp.
