Author:
Evaluation:
Published: 27.12.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Administratīvo tiesību eksāmena biļetes', 1.
  • Summaries, Notes 'Administratīvo tiesību eksāmena biļetes', 2.
  • Summaries, Notes 'Administratīvo tiesību eksāmena biļetes', 3.
  • Summaries, Notes 'Administratīvo tiesību eksāmena biļetes', 4.
  • Summaries, Notes 'Administratīvo tiesību eksāmena biļetes', 5.
  • Summaries, Notes 'Administratīvo tiesību eksāmena biļetes', 6.
  • Summaries, Notes 'Administratīvo tiesību eksāmena biļetes', 7.
  • Summaries, Notes 'Administratīvo tiesību eksāmena biļetes', 8.
  • Summaries, Notes 'Administratīvo tiesību eksāmena biļetes', 9.
  • Summaries, Notes 'Administratīvo tiesību eksāmena biļetes', 10.
  • Summaries, Notes 'Administratīvo tiesību eksāmena biļetes', 11.
  • Summaries, Notes 'Administratīvo tiesību eksāmena biļetes', 12.
  • Summaries, Notes 'Administratīvo tiesību eksāmena biļetes', 13.
  • Summaries, Notes 'Administratīvo tiesību eksāmena biļetes', 14.
  • Summaries, Notes 'Administratīvo tiesību eksāmena biļetes', 15.
  • Summaries, Notes 'Administratīvo tiesību eksāmena biļetes', 16.
  • Summaries, Notes 'Administratīvo tiesību eksāmena biļetes', 17.
  • Summaries, Notes 'Administratīvo tiesību eksāmena biļetes', 18.
  • Summaries, Notes 'Administratīvo tiesību eksāmena biļetes', 19.
  • Summaries, Notes 'Administratīvo tiesību eksāmena biļetes', 20.
  • Summaries, Notes 'Administratīvo tiesību eksāmena biļetes', 21.
  • Summaries, Notes 'Administratīvo tiesību eksāmena biļetes', 22.
  • Summaries, Notes 'Administratīvo tiesību eksāmena biļetes', 23.
  • Summaries, Notes 'Administratīvo tiesību eksāmena biļetes', 24.
  • Summaries, Notes 'Administratīvo tiesību eksāmena biļetes', 25.
Extract

33. Valsts amatpersonai noteikto ierobežojumu un aizliegumu pārkāpšana – administratīvais pārkāpums korupcijas novēršanas jomā
Par likumā noteikto komercdarbības, valsts amatpersonas amata savienošanas, pārstāvības, ienākumu gūšanas ierobežojumu vai tādu ierobežojumu pārkāpšanu, kuri noteikti attiecībā uz rīcību ar valsts vai pašvaldības mantu, kā arī par valsts amatpersonas funkciju veikšanu interešu konflikta situācijā - uzliek naudas sodu valsts amatpersonai no piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem, atņemot tiesības ieņemt valsts amatpersonas amatus vai bez tā.

34. Tiesībsargs (Ombudsmens)
Tiesībsargs ir Saeimas ievēlēta amatpersona, kas rūpējas par to, lai Latvijā tiktu ievērotas cilvēktiesības un lai valsts pārvalde un pašvaldības ievērotu labas pārvaldības principu. Tiesībsargs savā darbībā ir neatkarīgs un pakļaujas vienīgi likumam. Nevienam nav tiesību ietekmēt tiesībsargu viņa funkciju un uzdevumu pildīšanā. Tiesībsarga amats nav savienojams ar piederību pie politiskajām partijām.
Sabiedrība tiesībsargam ir uzdevusi aizsargāt cilvēktiesības, novērst diskrimināciju un sekmēt valsts varas tiesisku, lietderīgu un labas pārvaldības principam atbilstošu īstenošanu.
Tiesībsarga likums tiesībsargam nosaka šādas funkcijas:
• veicināt privātpersonas cilvēktiesību aizsardzību;
• sekmēt vienlīdzīgas attieksmes ievērošanu un diskriminācijas novēršanu;
• izvērtēt un veicināt labas pārvaldības principa ievērošanu valsts pārvaldē;
• atklāt trūkumus tiesību aktos un to piemērošanā cilvēktiesību un labas pārvaldības jautājumos un veicināt šo trūkumu novēršanu;
• sekmēt sabiedrības informētību un izpratni par cilvēktiesībām, šo tiesību aizsardzības mehānismiem un tiesībsarga darbu.
Pildot funkcijas, tiesībsargs:
• pieņem un izskata privātpersonu iesniegumus, sūdzības un priekšlikumus;
• ierosina pārbaudes lietu apstākļu noskaidrošanai;
• pieprasa, lai iestādes savas kompetences ietvaros un likumā paredzētajos termiņos noskaidro nepieciešamos lietas apstākļus un par tiem informē tiesībsargu;
• izskatot pārbaudes lietu vai pēc tās pabeigšanas sniedz iestādei ieteikumus un atzinumus par tās darbības tiesiskumu, lietderību un labas pārvaldības principa ievērošanu;
• šajā likumā noteiktajā kārtībā risina strīdus starp privātpersonām un iestādēm, kā arī ar cilvēktiesībām saistītus strīdus starp privātpersonām;
• veicina izlīgumu starp strīda pusēm;
• risinot strīdus cilvēktiesību jautājumos, sniedz privātpersonām atzinumus un ieteikumus cilvēktiesību pārkāpumu novēršanai;
• sniedz Saeimai, Ministru kabinetam, pašvaldībām vai citām iestādēm ieteikumus attiecībā uz tiesību aktu izdošanu vai grozīšanu;
• sniedz personām konsultācijas cilvēktiesību jautājumos;
• veic pētījumus un analizē situāciju cilvēktiesību jomā, kā arī sniedz atzinumus par aktuāliem cilvēktiesību jautājumiem.
Tiesībsargs, izskatot privātpersonu iesniegumus, likumā paredzētos gadījumos ierosina pārbaudes lietu, ja:
• valsts vai pašvaldības institūcijas vai to amatpersonas, iespējams, ir pārkāpušas Satversmē un starptautiskajos cilvēktiesību dokumentos noteiktās cilvēktiesības;
• pret personu, iespējams, ir pieļauta diskriminācija vai vienlīdzīgas attieksmes pārkāpums;
• valsts un pašvaldību iestādes vai to amatpersonas pret personu, iespējams, ir pieļāvušas labas pārvaldības principa pārkāpumu.
Tiesībsarga biroja darbība ir organizēta četrās pamatdarbības jeb tiesību nodaļās un divās atbalsta funkciju nodaļās.

Atlants