-
Valsts civildienesta ierēdņi
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | VALSTS CIVILDIENESTS | 4 |
2. | VALSTS CIVILDIENESTA PRINCIPI UN ORGANIZĀCIJA | 5 |
3. | DARBĪBAS DIENESTĀ PRIEKŠNOTEIKUMI, ATTIECĪBU NODIBINĀŠANA | 6 |
4. | IERĒDŅA JĒDZIENS | 7 |
4.1. | Specializētā civildienesta ierēdņi | 8 |
5. | IERĒDŅA PIENĀKUMI UN TIESĪBAS | 9 |
6. | IERĒDŅA ROTĀCIJA | 10 |
6.1. | Ierēdņa pārcelšanas iemesli | 10 |
7. | VALSTS CIVILDIENESTA GAITA | 12 |
8. | VALSTS CIVILDIENESTA ATTIECĪBU IZBEIGŠANA | 13 |
9. | SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 14 |
10. | IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS | 15 |
9. SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
1. Valsts civildienests ieņem svarīgu vietu valsts pārvaldes mehānismā un ieņem lielu lomu pārvaldes mērķu sasniegšanā. Bez kvalitatīva un kompetenta valsts civildienesta nav iespējama efektīva valsts administrēšana. Visupirms, būtu jādefinē, kas ir valsts civildienests, tad jānosaka šī valsts dienesta sastāvdaļas - civildienests, militārais dienests un dienests tiesu resorā (tiesneši un prokurori).
2. Ierēdnim, kurš īsteno valsts pārvaldes funkcijas, jārīkojas saskaņā ar valdības noteiktajām vadlīnijām valsts pārvaldes funkciju īstenošanā un ir jābūt lojālam izvēlētajai valdībai. Kā arī, nevar nepieminēt to, ka vispārējs civildienesta mērķis ir kalpot cilvēkiem un valstij tā, lai katrs iedzīvotājs justu, ka ierēdniecība godīgi un efektīvi strādā viņu labā.
3. Valsts civildienests ir nepieciešams kā instruments, ar kura palīdzību valsts centrālais izpildvaras institūts – Ministru Kabinets, varētu realizēt izpildvaru, nepārtraukti realizēt valsts pārvaldes funkcijas, kā arī, lai politiskās varas maiņas gadījumā, valsts pārvaldē tiktu saglabāta pēctecība. Līdz ar to saprotams, ka šim dienestam jābūt pēc iespējas pastāvīgākam un stabilākam.
4. Civildienesta organizācija ir nepieciešama, tā ir savstarpēji saistīta ar administratīvajām tiesībām. Administratīvas attiecības veicina efektīvu valsts pārvaldi, jo civildienests, pēc būtības, regulē attiecības starp mūsu valdību un valsts pārstāvjiem, tas ir, ierēdņiem vai amatpersonām, kam piešķirtas noteiktas pilnvaras attiecībā uz valsts pārvaldi. …
Autores mērķis ir izpētīt šos publisko tiesību subjektus - civildienesta ierēdņus, to vietu valsts pārvaldes sistēmā, īpašo dienesta specifiku, statusu, uzdevumus, pienākumus un atbildību. Zinot to, ka galvenais ierēdņa pienākums ir darboties atbilstoši normatīvajiem aktiem, autores izvirzītie referāta darba uzdevumi ir iepazīties ar valsts civildienesta ierēdņu statusu, kompetenci no likumā izvirzīto uzdevumu skatupunkta, padziļinot arī autores izpratni par šo amatpersonu milzīgo atbildību. Darbā tiks izmantotas šādas pētīšanas metodes – sistemātiskās analīzes metode un aprakstošā jeb monogrāfiskā metode.
