Author:
Evaluation:
Published: 20.04.2010.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 1 units
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Stereotipi par dzimumu līdztiesību profesijas izvēlē', 1.
  • Summaries, Notes 'Stereotipi par dzimumu līdztiesību profesijas izvēlē', 2.
  • Summaries, Notes 'Stereotipi par dzimumu līdztiesību profesijas izvēlē', 3.
  • Summaries, Notes 'Stereotipi par dzimumu līdztiesību profesijas izvēlē', 4.
Extract

Problēma:
Noskaidrots, ka sievietes joprojām pelna par 14 – 17,4% mazāk nekā vīrieši. Lai arī 58,9 % sieviešu ES ir augstākā izglītība, viņas joprojām ir mazākumā privātajā sektorā un atbildīgos amatos politikā. Sievietes visbiežāk strādā pusslodzes darbu, līgumdarbus uz fiksētu laika periodu un lielākoties ir iestrēgušas zemu apmaksātos amatos. Vīriešu algas ir augstākas visās nodarbinātības veidu grupās. Starpība starp sieviešu un vīriešu atalgojumu ir sevišķi izteikta algotu darbinieku vidū, bet uzņēmējām un pašnodarbinātajām ir nedaudz lielākas izredzes saņemt ienākumus, kas tuvojas vīriešu ienākumu līmenim. Atalgojuma atšķirību daļēji izskaidro tas fakts, ka vīrieši biežāk uzņemas lielāku darba slodzi, kamēr sievietes biežāk nekā vīrieši ir nodarbinātas mazāk par 40 stundām nedēļā. Tas savukārt saistīts ar nevienlīdzīgo ģimenes darbu sadali, kas sievietēm, salīdzinot ar vīriešiem, liek vairāk iesaistīties mājas darbu veikšanā un/vai bērnu aprūpē.

Hipotēze:
Pēc manām domām lielākā daļa profesiju reklāmās būs vīriešu dzimtas pārstāvjiem.Jo vīrietis spej veikt smagāku darbu, un tam ir nepieciešams uzsturēt savu ģimeni, kas prsa lielāku peļņu. Kā arī tas ka reklāmās bieži tiek izmantots humors, kas pieprasa vīriešu kārtas pārstavjus, jo kā es biju ievērojis, vairākoties humoristiskos šovos piedalās tieši vīrieši. …

Author's comment
Atlants